25. května 2017
Díky velkému množství bílkovin (nejvíce ze všech obilovin), hořčíku, esenciálních aminokyselin, vitamínu B2 a E, železa, vápníku, fosforu, draslíku, mědi, zinku, vlákniny a vzácnému lysinu, je Quinoa ideální lehce stravitelnou potravinou.

QUINOA neboli Merlík čilský, pochází z Jižní Ameriky, neobsahuje lepek, proto je vhodná pro osoby trpící celiakií.

Pro její výživový obsah je také vhodná pro vegetariány, vegany a vyznavače zdravého životního stylu.

„Quinou, díky jejímu obsahu makroživin a minerálních látek, doporučuji zařazovat do jídelníčku všem pravidelně trénujícím sportovcům či pracujícím v prostředí s velkým množstvím stresových faktorů (fyzických i psychických), vysvětlil Mgr. Milan Merva, specialista na zdravý životní styl značky Menu Gold a osobní trenér.

Rozdíl mezi červenou a bílou quinoou je nejen v barvě, ale také v jejich chuti. Červená Quinoa se oproti bílé vyznačuje jemnou oříškovou chutí. Ideální je zařadit oba druhy.

Quinoa pomáhá lidem trpícím migrénou, ke snižování krevního tlaku, jako proti rakovině tlustého střeva a je vhodná při redukční a diabetické dietě.

TIP: Před vařením je dobré semena pořádně proprat. Quinou je možné použít v podobě mouky jako zahušťovadlo.

Čtěte také: Potraviny, které změní váš život