25. května 2017
První měsíc cesty za vysněnou postavou je plný očekávání, překážek, úspěchů, ale i občasných chyb. I přes vaši motivaci  nejspíš jednou přijde den, kdy ztratíte veškerou naději... Jak krizi překonat?
1 / 6

Krize v hubnutí se projeví nekontrolovatelným pojídáním sladkostí nebo vynechaným tréninkem. Nenechte se chytit do pasti a nedovolte, aby některá z chyb zasáhla do vašeho plánu zhubnout. Naopak, snažte se najít vnitřní klid a vytkněte si reálný cíl, kterého se držte. Susan Bowermanová, výživová expertka společnosti Herbalife, vám poradí, jakých hlavních chyb byste se  v prvním měsíci hubnutí měli vyvarovat.

1. Nutíte se jíst potraviny, které nemáte rádi

Snažíte se do jídelníčku zařazovat takové zdravé potraviny, které vám úplně nechutnají? I když je máte v předepsaném jídelním plánu, neudrží vás tento přístup na cestě za štíhlejším tělem příliš dlouho. Tato strategie mění dietu na jakousi formu trestu. „Pokud se budete trestat tím, že budete jíst něco, co vám nechutná, nebude pak tak těžké sklouznout do propasti vysoce kalorických dobrot,“ varuje Bowermanová. Jestli se chcete nutit do zdravého jídla, může se vám znechutit všechno, co je spojováno s touto skupinou potravin. Místo toho se raději poohlédněte po alternativě, která vám bude vyhovovat. „Když vám například nechutná kapusta, nahraďte ji třeba baby špenátem, mangoldem nebo rukolou. Ty jsou stejně výživné a mohly by vám i více zachutnat,“ dodává Susan. Jakmile poznáte, jaké zdravé potraviny potěší vaše chuťové pohárky, vybudujete si celoživotní zdravý návyk.

Čtěte také: Účinná plážová dieta

1 / 6