26. května 2017
Chtěli byste shodit pár přebytečných kil, a tak se snažíte správně jíst a cvičit. Váha se přesto nehne ani o píď a vy byste nejraději svůj boj vzdali. Na vině je zpomalený metabolismus. Poradíme, jak ho zrychlit!
1 / 2

Vlivem nevhodného stravování, nejrůznějších dietních pokusů a nedostatku pohybu se z našeho těla – fungujícího stroje  – stává líný šnek a tělo se pak dobrovolně nehodlá vzdát ani jediného gramu tuku.

Přečtěte si naše jednoduché tipy, jak metabolismus nakopnout:

1. Pijte

Bez přítomnosti vody neprobíhají v těle správně absolutně žádné procesy. Lidský organismus je jako rostlina. Představte si, jak rostlinka vzkvétá bez vody! Nemusíte řešit, zda má být voda perlivá, s citronem nebo bez, zkrátka pijte. Říká se, že kávu bychom neměli do denního příjmu tekutin započítávat, nicméně kofein dokáže nakopnout metabolismus také – jen se to s ním nesmí přehánět.

2. Jezte vlákninu

Metabolismus úzce souvisí s funkcí střev. Pokud jsou znečištěná a nejsou osídlená těmi správnými bakteriemi, není divu, že trávení stagnuje. Snažte se maximum vlákniny, která střeva pročistí, získat ze zeleniny a ovoce, nebraňte se ale ani lněným semínkům, jablečnému pektinu, otrubám nebo psyliu. Díky kysaným výrobkům, popřípadě probiotikům, svoje přátelské střevní bakterie budete hezky hýčkat.

NÁŠ TIP: 3 osvědčené triky na zpevnění břicha

3. Změňte rutinu

Běháte jak divá a váha stále nic. Jednotvárným tréninkem je tělo znuděné a stačí mu čím dál menší energetický výdej pro dosažení stejného výkonu. Střídejte proto druh pohybové aktivity – běžte příště rychleji, utíkejte jinudy, zničte se v posilovně, zrelaxujte se na lekci jógy nebo vyrazte pěšky do hor. Nové studie tvrdí, že rutinní aerobní cvičení vede ke zpomalování metabolismu, protože se jednak organismus adaptuje, ale také se spaluje svalová tkáň, která metabolismus popohání.

1 / 2