15. května 2017
Právě jste se probudila, ale jste tak vyřízená, že byste si dala ještě dalších dvacet? Poradíme vám, jak z toho začarovaného kruhu ven.
1 / 2

(Ne)chybí vám draslík?

Za vaši únavu zřejmě může i nedostatek draslíku. Ten se totiž projevuje svalovou slabostí, bolestmi hlavy, závratěmi či malátností. Pokud se tedy cítíte jako „věchýtek“, možná je to signál, že vaše tělo zoufale potřebuje draslík. Najdete ho ve vařených bramborách, banánech, houbách, čerstvém hrášku, vejcích, kapustě nebo květáku. Varování: vaše zásoby draslíku snižují sladkosti, smažené pokrmy a léky (aspirin, diuretika, kortizon).

Čtěte také: 9 surovin, které na jaře potřebujete

Střídavá sprcha

Vaše tělo může nastartovat pravidelná střídavá sprcha. Dopřejte si ji každé ráno. Jak na to: Začněte teplou vodou a postupně zvyšujte teplotu až na pro vás únosnou mez. Pak utáhněte teplý kohoutek a roztočte modrý na tu nejledovější vodu, kterou jste schopna tolerovat, a vydržte pod sprchou nejméně deset sekund. Pak opět přelaďte na teplou (a nejteplejší) a celou proceduru zakončete studenou. Výsledek: Zvýší se odolnost vašeho těla proti různým prudkým změnám počasí, které jsou v posledních letech velmi časté. Zároveň zlepšuje krevní oběh a tlumí příznaky únavy.

1 / 2