16. dubna 2017
Co právě letí a co rozhodně musíte ochutnat? A čím vylepšit svůj jídelníček, abychom zůstali zdraví a fit?
1 / 3

1. Káva za studena

Káva se stává součástí zdravé výživy, protože kávová zrna obsahují velké množství antioxidantů. Převratnou novinkou servírovanou v některých fresh barech je káva „Cold pressed“. Kávová zrna se zalijí studenou vodou a nechají louhovat 20 hodin. Tato studená káva chutná velmi jemně a je zdravější.

NÁŠ TIP: Ochutnejte také matcha tea

2. Mléko z ořechů

Je bílé, plné živin, má stejnou strukturu jako kravské, ale tělu prospívá více.

Staronovým hitem je mandlové mléko. Běžně se objevovalo už v prvorepublikových kuchařkách. Jeho chuť, krémovitost a kvalita je to, co ho dělá stále populárnějším. Neobsahuje laktózu ani cholesterol, zato obsahuje hodně vitaminů a minimum tuků a cukrů. Dříve jím léčili nemocné, dnes se o něm říká: „Čím víc mandlového mléka vypiješ, tím jsi krásnější.“ Na jeho domácí přípravu vám postačí neloupané mandle a voda. Neloupané, nesolené a nepražené mandle namočte přes noc do studené vody. Pak je oloupejte a osušte. Vložte je do mixéru a zalijte vodou, asi 4 hrnky vody na jeden hrnek mandlí. Směs rozmixujte a přeceďte přes jemné sítko.
Báječné kešu mléko: Loupané nesolené a nepražené kešu ořechy zalijte v misce studenou vodou a pár hodin je nechte stát. Pak je sceďte. Dejte do mixéru, zalijte vodou v poměru tři hrnky vody na jeden hrnek ořechů a rozmixujte. Pro ještě výživnější hodnoty mléka můžete k ořechům přidat nabobtnalá konopná semínka. Pro lepší chuť vsypte vanilková semínka, špetku cukru a soli.
Ostatní druhy ořechů: Ořechové mléko můžete připravit i z ­lískových ořechů, směsi para ořechů a makadamových ořechů nebo z nastrouhaného kokosu. Ořechy namočte nejlépe přes noc a po rozmixování směs přeceďte.
NÁŠ TIP: Před mixováním můžete k ořechům přidat dýňová či slunečnicová semínka.

1 / 3