28. března 2017
Vyběhnout ráno nalačno, být ve fitku na první ranní lekci. Pomůže nám to nějak při hubnutí?

Možná jste si už několikrát dávali večer předsevzetí, že ráno vstanete, opláchnete si obličej, natáhnete tepláky, nazujete tenisky a vyběhnete do probouzející se přírody – samozřejmě nalačno, abyste maximálně podpořili spalování podkožního tuku a nastartovali metabolismus.

Často takové předsevzetí nevyjde, protože se nám ráno zkrátka nalačno běhat nechce. Jsme zvyklí na snídani, horkou kávu a udělat byť jen jediný rychlejší krok bez tohoto životabudiče nám připadá jako nadlidský úkol. Nehubneme tedy kvůli tomu?

Buďte v klidu – to, jestli chodíte cvičit až odpoledne, nebo běháte po vydatné snídani, vaše pokroky nijak neohrozí.

Mnozí přívrženci kardia nalačno mají dobrý pocit z toho, že pociťují při běhání hlad. Myslí si, že tím víc hubnou a cítí se nabuzení, ale jde pouze o obrannou (evolučně vyvinutou) reakci těla, které má nedostatek živin, a proto aktivuje poslední zbytky sil a čerpá z vlastních svalů, aby doplnilo chybějící energii.

Po dokončení tréninku nalačno je navíc mnohem složitější regenerace – tím, že byl organismus nucený sáhnout na vlastní svalovinu, potřebuje na regeneraci mnohem víc minerálů, vitamínů i antioxidantů.

Velkou nevýhodou cvičení nalačno je nedostatek síly a elánu do cvičení. Energii nám dodává jídlo, a pokud ho vynecháme, energie je zkrátka málo. Zvlášť některým ženám bývá navíc nevolno, pokud si nedají aspoň něco malého k jídlu. Trénink pak není tak efektivní, jako kdybyste cvičili sytí – do cvičení vložíte méně energie, takže to vyjde skoro nastejno.

Výzkumy ukazují, že cvičení nalačno nemá větší efektivitu ve spalování podkožního tuku, než cvičení se spokojeným, přiměřeně nasyceným žaludkem.

Jestliže nemáte čas na cvičení jindy než ráno, dejte si aspoň kousek banánu a nebojte se ani využít kávu jako stimulant.

Více informací o cvičení i správném stravování naleznete ZDE.