25. března 2017
Jde to! A dokonce to není vůbec nic složitého. Stačí pravidelně trénovat nejen svůj mozek, ale celé tělo.

Nemůžete si vzpomenout, jak se jmenuje známý člověk, kterého jste právě minula na ulici, nebo kam jste položila mobil či klíče? Buďte v klidu. To ještě neznamená, že v důchodu skončíte s demencí. Vědci sice zatím nezjistili, jak předcházet Alzheimerově chorobě, ale už vědí, že se mozek a paměť dají posilovat stejně jako svaly. A že i ty nejmenší změny ve vašem životním stylu udělají zázraky.

1. Hlídejte si váhu

Testy paměti ukázaly, že lidé s BMI kolem 20 (normální hmotnost) si průměrně pamatují devět slov ze šestnácti. Naproti tomu lidé s BMI 30, tedy obézní, jich v hlavě udrží pouze sedm. Možná se vám to jeví jako detail, ale podle odborníků jde o velmi podstatnou záležitost. Pokud je tedy vaše BMI vyšší než 25, měla byste shodit minimálně pět až sedm procent své váhy. K tomu vám stačí snížit svůj denní kalorický příjem (nebo naopak zvýšit výdej) o pouhých 250 kalorií.

2. Hýbejte se

Mozkovou aktivitu pomáhá vylepšit i lehké sportování. Při plavání, jízdě na kole nebo běhu totiž musí tisíce mozkových buněk spolupracovat a předávat si informace. Potřebujete se naučit slovíčka? Jděte se projít! Zní to až moc jednoduše, ale je to tak.