20. února 2017
O prospěšných účincích sauny víme, ale kde vzít čas na pravidelnou návštěvu? Pokud jste se letošní zimu ještě nedostala do tepla, nezoufejte, je čas to dohnat.

Podporuje imunitu, snižuje stres, zbavuje napětí a navíc je to báječný relax. Pravidelné saunování je zároveň ideální prevencí jarní únavy. Mluvit o ní na začátku února vůbec není předčasné – pokud jí chceme předejít, měli bychom na tom začít pracovat už teď. Naše tělo totiž v tomto období čelí mnoha nástrahám, především nedostatku slunce a vitaminů, a ve velkých městech i smogu. To vše pak na počátku března, kdy se dny začnou prodlužovat, ale žádná velká úleva od zimy ještě nepřichází, vyústí právě v onu známou jarní únavu. Pokud se to zimě nepodařilo doteď, její konec nás prostě většinou skolí. A že nás těch chladných dnů letos čeká ještě dost, se dá vzhledem k tomu, že první sníh napadl až v druhé polovině ledna, téměř s jistotou očekávat.

V sauně se dnes už běžně setkáte i s Kneippovým chodníčkem. Co to je a k čemu je?

Lék na (skoro) všechny neduhy

Sílu a energii na boj s nehoráznou zimou za okny dodá právě pobyt v sauně. Ohřejeme se a zpotíme, čímž tělo zbavíme nežádoucích toxinů. V teple skvěle uvolníme svaly i dýchací cesty. Při následném ochlazení se zase otužíme, posílíme vlastní obranyschopnost a samozřejmě imunitu. A hlavně – sauna je výborná jako prevence rýmy, kašle a podobných neduhů.