20. února 2017
O prospěšných účincích sauny víme, ale kde vzít čas na pravidelnou návštěvu? Pokud jste se letošní zimu ještě nedostala do tepla, nezoufejte, je čas to dohnat.
1 / 2

Podporuje imunitu, snižuje stres, zbavuje napětí a navíc je to báječný relax. Pravidelné saunování je zároveň ideální prevencí jarní únavy. Mluvit o ní na začátku února vůbec není předčasné – pokud jí chceme předejít, měli bychom na tom začít pracovat už teď. Naše tělo totiž v tomto období čelí mnoha nástrahám, především nedostatku slunce a vitaminů, a ve velkých městech i smogu. To vše pak na počátku března, kdy se dny začnou prodlužovat, ale žádná velká úleva od zimy ještě nepřichází, vyústí právě v onu známou jarní únavu. Pokud se to zimě nepodařilo doteď, její konec nás prostě většinou skolí. A že nás těch chladných dnů letos čeká ještě dost, se dá vzhledem k tomu, že první sníh napadl až v druhé polovině ledna, téměř s jistotou očekávat.

V sauně se dnes už běžně setkáte i s Kneippovým chodníčkem. Co to je a k čemu je?

Lék na (skoro) všechny neduhy

Sílu a energii na boj s nehoráznou zimou za okny dodá právě pobyt v sauně. Ohřejeme se a zpotíme, čímž tělo zbavíme nežádoucích toxinů. V teple skvěle uvolníme svaly i dýchací cesty. Při následném ochlazení se zase otužíme, posílíme vlastní obranyschopnost a samozřejmě imunitu. A hlavně – sauna je výborná jako prevence rýmy, kašle a podobných neduhů.

1 / 2