23. února 2017
Každý z nás je z jiného těsta. Jeden v únoru drkotá zuby chladem (bez ohledu na to, kolik svetrů má na sobě), jiný celé dny větrá a pořád se cítí jako v sauně. Změna jídelníčku vám může pomoci vyladit teplotu do normálu.

Menu pro zmrzlíky

Chlad souvisí s pasivní ženskou silou jin. Zimomřivost je proto častěji připisována ženám. Odbourat ji mohou potraviny se zahřívacím efektem, například červené fazolky, maso (skopové, kuřecí a losos) nebo pečená zelenina. Dobrým zdrojem hřejivé energie jsou vlašské ořechy a semínka (sezamová, slunečnicová či dýňová). Doporučují se i dlouho vařené polévky (například kroupová či luštěninová), do kterých je vhodné přidat „zateplující“ koření, jako třeba bobkový list, majoránku, kari, kurkumu, saturejku nebo tymián. Embargo je vyhlášeno na syrové ovoce a zeleninu. Těm, kteří si šťavnaté plody nedokážou odepřít, je povolen jeden kus denně po teplém jídle.

Čtěte také: Jak přežít zimu podle čínské medicíny

Menu pro sauňáky

Horkost je spojená s mužskou silou jang. Ale samozřejmě se může týkat i žen. V jídelníčku těchto jedinců by se mělo objevit maso drobnějších živočichů (králičí, rybí, krůtí, kachní). Zchladit žár těla (i výbušnou povahu) dokáže krátce vařená zelenina, ovoce (banány, jablka) i konzumace čerstvého hlávkového salátu, rajčat či papriky. Tabu jsou chlazené nápoje (například pivo nebo oblíbené nealkoholické drinky s ledem), které mohou způsobit nachlazení.

Více se dočtete v článku Jsou lidé, kterým se chřipky a nachlazení vyhýbají. Jak to dělají?