6. ledna 2017
Potřebujete vypnout, dobít energii, posílit tělo i mysl nebo jen přijít na jiné myšlenky? Dáme vám návod.
1 / 2

Dny volna by měly být od toho, abyste odpočívala a eliminovala stres, který je rizikovým faktorem pro řadu nemocí, například kardiovaskulárních. Jakmile se naučíte vhodně a účinně relaxovat, váš organismus na tom bude podstatně lépe.

K čemu jsou dobré relaxační techniky?

Relaxace je proces, který snižuje účinky stresu a působí na mysl i tělo. Praktikování relaxačních metod vám pomůže vychutnat si lépe kvalitu živo­ta, zejména trpíte-li srdečním či jiným onemocněním. Bylo totiž prokázáno, že například při léčbě vysokého krevního tlaku jsou relaxační metody přinejmenším stejně účinné jako klasická léčba léky.

Co všechno dokáže relaxace:

1. Zpomalí se tepová frekvence.
2. Sníží se krevní tlak.
3. Zpomalí se rychlost dýchání a dech se prohloubí.
4. Zvýší se průtok krve do velkých svalů.
5. Sníží se svalové napětí a chronická bolest.
6. Zlepší se koncentrace.
7. Budete méně frustrovaní.
8. Posílíte si sebedůvěru k řešení problémů.

Pokud si tedy chystáte na volný víkend, pak zkuste používat relaxační techniky, trošku si zacvičte a dostatečně spěte. Určitě poznáte rozdíl!

1 / 2