3. ledna 2017
Určitě minimálně podle názvu znáte papáju, pokud jste ji ještě neochutnali, je nejvyšší čas. Je to super pomoc na vaše trávení. 

Papája pochází z oblasti Střední Ameriky, odkud se rozšířila po celém světě. Dříve se jí prý říkalo ovoce andělů, nejspíš pro její sladkou chuť.

Dužina papáji je tmavě oranžová a po rozkrojení narazíte na černá zrníčka, která se nekonzumují.

Co obsahuje?

Papáju byste měli zařadit na svůj jídelníček kvůli její schopnost zlepšovat trávení. Její konzumací dostanete do těla velké množství vlákniny a enzymu papain, který je schopen štěpit bílkoviny, což efektivně napomáhá činnosti trávicího traktu. Podporuje  také pravidelné vyprazdňování, předejdete zácpám a nadýmání.

Krom trávení papája potěší i zbytek těla. Obsahuje vitamin A, C, B, antioxidanty, kyselinu listovou, a také minerály (vápník, železo, fosfor, draslík, křemík a sodík)

Jak ji jíst?

Ideálně v syrovém stavu. Skvělé je také smoothie nebo mražený sorbet. Dělá se z ní také omáčka nebo se často přidává do zeleninových i ovocných salátů.