26. prosince 2016
„Dobrá mysl – půl zdraví“ nebo také „S úsměvem jde všechno líp“. Dodržování těchto osvědčených přísloví vydá za tři sezení u psychologa a bednu léků na spaní. Vyzkoušejte to!
1 / 3

1. Pozorujte děti

Ideálně ty nejmenší. Člověk do pěti let totiž objevuje svět a jeho postřehy jsou originální, zábavné a navíc i z úplně banální situace „vytříská“ doslova gejzír nadšení. Kolegyně vystrčila cestou do práce nos z venkovních dveří a ­otráveně zkonstatovala, že je mlha, tudíž hnusně. Její čtyřletá dcerka naopak zajásala a pronesla: „Mami, ono není nic vidět, to je krása. Máme dům a zahradu schované pod závojem.“ A bylo po nenáladě.

2. Objevte barvy

Černá zeštíhluje postavu a nic s ní nezkazíte. Když se ale rozhlédnete po ulici, připadáte si jak na obrovském pohřbu. Černé kabáty, černé bundy, černé kalhoty, černé boty. Totéž platí třeba i o návštěvě divadla. Žena, která nedorazí v černém, svítí mezi přítomnými jako plameňák mezi vránami. Barvy přitom psychiku ovlivňují velmi podstatně. Zkuste si vzít… když ne přímo červený nebo tyrkysový svetr, tak alespoň nějaký veselejší šátek, a hned vám bude líp.

3. Nesuďte předem

Každá z nás se musí občas pustit do činností, které nám nejdou pod nos, nebo zvládnout situace, které nás nebaví. Samo o sobě nic lehkého, my si ovšem daný stav ještě zošklivujeme předem. „To jsem dopadla. Vystudovaná učitelka a teď jsem ráda, že můžu prodávat lidem životní pojištění. Všichni se válí u moře, jen já na chalupě češu rybíz. Tak moc už bych chtěla dítě a nezbývá mi než jít na rande s nějakým troubou z inzerátu…“ Zhoršujete si náladu i sebehodnocení. Ale když neplánovaným situacím dáte šanci a nebudete je předem brát jako prohru nebo „nouzovku“, nýbrž jako naději, bude se vám žít veseleji a může se z toho vyklubat i něco zajímavého.

1 / 3