15. prosince 2016
Chodíte pravidelně cvičit, ale pořád máte pocit, že to na vaší postavě není znát? Problém nemusí být v tom, že se málo snažíte. Vaše úsilí můžou brzdit hormony.
1 / 3

Pokud na vás klasické způsoby hubnutí neplatí, můžete zkusit metodu postavenou na rozpoznání hormonálního typu. Podle toho, kde se vám v těle ukládá tuk, je možné určit, který ze tří základních typů vám nejvíce odpovídá. Stačí se podívat pořádně do zrcadla a zjistit problémové partie. A pak už jen podle své kategorie vyladíte jídelníček a pohybové aktivity. Určitě to stojí za pokus!

Estrogenový typ

JAK HO POZNÁTE: Jde o postavu typu „hruška“. Ženy v této kategorii mají výrazně útlý pas, drobnější prsa, ale větší zadek, boky a stehna.
VÝHODY: Estrogenový typ velmi dobře snáší sacharidy. Přebytečný cukr totiž neukládá do tukových zásob, ale spaluje ho na teplo.
NEVÝHODY: Neumí se pořádně „poprat“ s tuky. Přibývání na váze začíná v momentě, kdy strava obsahuje větší množství tuků a živočišných bílkovin (například maso, mléko, vejce).
JAK SE STRAVOVAT: K snídani jsou vhodné sacharidy (např. obilniny, ovesnou kaši, müsli nebo třeba tousty s marmeládou). Oběd by měl být složený z kvalitních bílkovin (libové maso, tvaroh, netučný sýr) a přílohy. Večeři je dobré omezit pouze na bílkoviny. V úvahu přichází například kuřecí nebo rybí maso se 300 gramy nakrájené čerstvé zeleniny.
IDEÁLNÍ SPORT: Tento typ má sklony k celulitidě a přetěžování kloubů. Proto je pro něj výhodná vytrvalostní pohybová aktivita, bez otřesů dolních končetin. Doporučuje se například cvičení na gymnastických míčích. K hubnutí napomůže i pravidelné protahování a posilování hýžďových svalů a stehen. Vhodné jsou i polodřepy, zakopávání a strečink.

1 / 3