7. prosince 2016
Tíživá únava, nechuť k jakékoliv aktivitě a neschopnost „nastartovat“ mozek. Možná vám to něco připomíná. 
1 / 2

Ano, podzim a zima jsou obdobím útlumu, přípravou přírody na zimní spánek. Nedostatek slunečního svitu, chladné a často deštivé dny působí po příjemném babím létě na většinu z nás trochu neutěšeně. Nesvádějme však vše jen na počasí venku a zameťme si napřed před vlastním prahem. Okolním podmínkám často zbytečně podléháme a vlastním jednáním únavu ještě zhoršujeme. Jaké zlozvyky nám na v tomto období ubírají nejvíce energie a jak se s nimi vypořádat? Možná se v 5 zlozvycích sami najdete a pak je snáze odstraníte. 

1. Nedostatek pohybu a čerstvého vzduchu

Obecně s podzimem a zimou méně sportujeme, vymlouváme se na špatné počasí, dřívější západ slunce a vůbec se nám tak nějak „nechce“. Dobrá, venku možná není hezky, ale to přece ještě není důvod k tomu sedět doma! Ani sychravé počasí by nás nemělo odradit od procházky v přírodě nebo po městě, půlhodinka denně nás nezabije. Běžecké boty na hřebík také rozhodně nevěšte. S dobrou výbavou se nenachladíme a během si příjemně pročistíme hlavu. Pokud venku prší, zkuste zajít třeba do posilovny, na jógu, squash nebo taneční lekce. Možností, jak vyplavit endorfiny a zlepšit si náladu, je spousta, ať je počasí jakékoliv.

2. Méně zeleniny a ovoce

Pro ty, kteří milují zejména sezonní ovoce a zeleninu, je přístup k nim nyní trošku omezenější. Možností je ale stále spousta a my bychom tak měli našemu organismu dopřát. Jedná se například o mrkev, špenát, pórek, červené a bílé zelí a z ovoce jablka a hrušky. Vychutnejte si je třeba ve formě fresh drinků nebo smoothies. Zajímá vás, jak jste na tom s vaším jídelníčkem právě vy? Klikněte na Index-zdravi.cz a udělejte si jednoduchý test, prozradí vám leccos o vaší zdravotní formě a díky 4týdennímu plánu se dozvíte, jak své zdraví krok po kroku podpořit a současně vylepšit i svůj jídelníček.

1 / 2