12. listopadu 2018
S odchodem teplého počasí a příchodem zasmušilé šedi se každý vyrovnává jinak. Někoho neopustí dobrá nálada, jiný propadne trudomyslnosti. Existují ale triky, které dokážou před podzimní depresí ochránit!

Podzim začal. Spolehlivě to poznáte už od rána, kdy se nebudíte sami od sebe díky paprskům slunce, ale budíkem. Do práce se vydáváte za šera a musíte se choulit do kabátu kvůli chladivému větru. A když odcházíte z práce, už se opět smráká. To na náladě moc nepřidá. Nepropadejte ale zbytečně depresím a proti podzimním splínům se obrňte.

1. Vyrazte do přírody

Podzimní příroda je krásná. Je plná barev a vůní, které v létě neuvidíte ani neucítíte. Zajděte do lesa načerpat energii ze stromů, které se pomalu ukládají k zimnímu spánku, a užijte si čerstvý vzduch. Můžete také sbírat kaštany a vrátit se do dětství. Zavzpomínejte na staré dobré časy, které vám vykouzlí úsměv na rtech…

Embed from Getty Images

2. Endorfiny, do boje!

Pokud podzimními procházkami špatnou náladu nezaženete, vsaďte na pořádný výdej energie. Skočit si do fitka nebo jít běhat se psem zaručuje příval endorfinů, které prokazatelně způsobují dobrou náladu!

3. Změňte stravu

Strava je pro náš organismus velmi důležitá. Nejenom pro fyzickou stránku, ale také pro tu psychickou. Cítit dobře se chce přece každý. Podzim je navíc obdobím viróz, takže je ještě důležitější přijímat vitamíny a posilovat obranyschopnost. Vyzkoušejte zvýšit dávky česneku, zeleniny, luštěnin a kvalitního masa. Dodržujte ale i pitný režim! Ideální jsou bylinkové čaje. Vyzkoušejte například novinku Pickwick Energie, které vám dodají ztracenou energii. Jeho tajemství spočívá ve spojení zeleného čaje s bylinami, vitamínem B a guaranou.

4. Zavolejte kamarádům

Pokud máte splín, obklopte se přáteli. Rozhodně nebuďte sami, i když nemáte nejlepší náladu. Vaši přátelé pochopí, když budete trochu mrzout a úsměv z vás budou dolovat. Od toho je přece máte. Aby vám zvedli náladu, když to nejvíc potřebujete!

5. Hodně čtěte

Zapojte své mozkové závity. Rozdmýchejte svoji fantazii, která vám nedovolí myslet na negativní a depresivní věci. Využijte k tomu například knížku, která je na stimulaci představivosti výborná. Co takhle přečíst si román s dobrým koncem nebo nějakou odlehčenou literaturu, která pobaví? Uvidíte, že přijdete na jiné myšlenky!