12. ledna 2018
Vyvarujte se chřipkám a různým nachlazením. Pomůžou vám tyto skvělé potraviny.

Matka příroda má pro vás pár parádních prostředků, se kterými se můžete vyvarovat nepříjemným onemocněním, která v této sezoně čekají na každém rohu. Myslíte, že saláty jsou jen pro teplé letní dny? Ani náhodou! Právě teď uprostřed zimy je dobré doplňovat vitaminy ze zeleniny a ovoce, které dokážou zvýšit váš imunitní systém.

Vyzkoušejte poklady, které umí v souboji s bacili pomoct.

Růžičková kapusta

Embed from Getty Images

Představte si, že jedna polovina šálku růžičkové kapusty poskytuje více než 80% doporučené denní dávky vitamínu C. V této souvislosti lze říci, že je kapusta jedním ze silných bojovníků proti bacilům. Kromě toho je výborným zdrojem draslíku, železa, kyseliny listové, vlákniny a hořčíku.

Řasa

Embed from Getty Images

Seznam zdravotních přínosů této parádní potraviny je nekonečný – nízký obsah kalorií, jsou bohaté na bílkoviny (60%), vitamíny A, B komplex, D, K, minerální látky včetně vápníku, železa, hořčíku, zinku, manganu, mědi, sodíku a draslíku. Řasy vás ochrání před oxidačnímu stresu a posílí imunitní systém. Mimo to jsou prospěšné pro srdce a mozek. Tak utíkejte do obchodu a udělejte si domácí sushi.

Grapefruit

Embed from Getty Images

Je plný vitamínu C, takže je ideální pro boj proti nachlazení. Nicméně, tyto subtropické citrusové plody dokážou zničit i zánětlivá onemocnění a červené grepy mají dokonce protirakovinové schopnosti.

Kaštany

Embed from Getty Images

Také obsahují vitamin C. Mimo to jsou dobrým zdrojem vitamínů B, kyseliny listové, hořčíku, manganu, vápníku, zinku a mědi. Kaštany jsou bez cholesterolu a mají vysoký obsah vlákniny, tudíž optimální volbou pro dámy, které chtějí zhubnout. Pečené jsou prostě dokonalé. Mňam!

Skořice

Embed from Getty Images

Je jedním z koření s nejvyšší hladinou antioxidantů. Proto vám pomůže chránit tělo před nepříjemným nachlazení. Kromě toho, skořice je výborným zdrojem manganu, vlákniny, železa a vápníku. Má protizánětlivé účinky, obnovuje energii, stimuluje krevní oběh a může také snižovat hladinu cholesterolu a stabilizovat hladinu cukru v krvi. Přesto nezapomeňte! Skořice je ve velkých dávkách agresivní a lehce jedovatá, proto to s ní nepřehánějte.