27. září 2018
Skupinových lekcí a hodin ve fitku si přes zimu užijete víc než dost. Krásně barevné podzimní počasí teď ale láká ven! Využijte toho a pročistěte si hlavu pohybem v přírodě. Co takhle projížďka na kolečkových bruslích?

Proč jsou kolečkové brusle perfektní prostředek k pohybu?

1. Skvělé pro srdce

Pravidelným pohybem na kolečkových bruslích si zvýšíte fyzickou kondici. Jedná se o silově-vytrvalostní aktivitu aerobního charakteru, která velmi blahodárně působí na dýchací a oběhový systém a je doporučována jako prevence civilizačních chorob.

2. Výborné spalování tuků

Bruslení patří stejně jako běh k oblíbeným sportům při shazování nadbytečných kil, je však mnohem šetrnější ke kloubům a také jde o mnohem jednodušší pohyb. Pokud si přejete hubnout, je třeba dodržovat správnou tepovou frekvenci, aby vaše tělo spalovalo tuky. Chcete-li mít 100% kontrolu a přehled nad pohybem, pořiďte si hodinky, které vám pomohou ohlídat hodnoty a vy se můžete plně soustředit na pohyb a výkon. Vyzkoušejte například multisportovní hodinky Garmin VivoActive3, 7199 Kč, www.hervis.cz.

Při klasickém rekreačním bruslení se doporučuje udržovat frekvenci okolo 150 tepů za minutu.

3. Posílení hlubokého stabilizačního systému páteře

Při bruslení posilujete celé tělo, včetně hlubokého stabilizačního systému páteře, což jsou svaly uložené hluboko v trupu. Jsou velmi důležité pro správné držení těla a jejich posílením si ulevíme od bolestí zad. Hluboký stabilizační systém páteře posílíte hlavně při balančním pohybu, jako je jízda na bruslích nebo třeba cvičení na míči bosu.

K základní výbavě pro každý sport (nejen na bruslení) patří perfektní sportovní podprsenka. Víc o tématu čtěte v našem článku Pohodlná, pevná, dobře padnoucí. A krásná!

4. Krásně vytvarované nohy a zadeček

Při bruslení zapojujete přirozeně svalstvo horních i dolních končetin a hýžďových svalů. Už po několika jízdách se vám začnou tvarovat nohy a zadeček. Je ovšem velmi důležité dbát na správnou techniku, abyste nezatěžovala páteř. Klidně si na několik prvních hodin zaplaťte trenéra, určitě se vám to vyplatí.

Nepřestávejte ani s běháním! Existuje 5 důvodů, proč na podzim nepřestat běhat!

5. Duševní hygiena

K čemu by nám bylo zdravé tělo bez zdravého způsobu myšlení? Pokud nefunguje jedno, dlouhodobě nebude fungovat ani druhé. Nezapomínejte na duševní hygienu, která by se měla stát vaši přirozenou součástí. Až se budete prohánět přírodou, krásně vypnete a pročistíte si hlavu.

Po tréninku bílkoviny

Pravidelný pohyb jde ruku v ruce se zdravou stravou. Pokud v pohybu najdete vášeň, úplně přirozeně se vám otevře zájem o zdravou stravu a doplňky vhodné pro zdraví nebo fitness. Po výkonu je vhodné doplnit tělu bílkoviny, které napomáhají růstu svalů, podporují správný metabolismus a regeneraci. Například můžete ihned po projížďce použít syrovátkový protein nebo si po příjezdu domů připravit jídlo bohaté na bílkoviny.

Vyzkoušejte například Chia Shake Whey Protein s příchutí vanilka, jahoda, čokoláda nebo banán, 399 Kč/1000 g, www.chiashake.cz