25. června 2018
Slyšíme o ní všude, přitom to není žádná novinka. Dieta založená na výrazném omezení příjmů sacharidů je známá již od druhé poloviny minulého století. Používá se dokonce jako léčebná metoda hned pro několik onemocnění, například cukrovky. Proč se ale stala hitem posledních let?

Rychlý životní styl a minimum pohybu

Růst obliby ketodiety v kalifornském Silicon Valley je dán životním stylem počítačových inženýrů. Minimální pohyb, hodně stresu. Ketodieta funguje i bez výrazného navýšení pohybu.

Hubnete, ale nehladovíte

Ty tam jsou doby, kdy hollywoodské celebrity pro skvělou postavu drasticky omezovaly jídelníček a dřely denně v posilovně. Hlídají si pouze příjem sacharidů, bílkoviny a tuky se jí téměř bez omezení. Člověk se tak cítí sytější a množství jídla upraví téměř automaticky.

Jíte jen dobré jídlo

I když často slýcháme informace, jak může jídelníček postavený na bílkovinách ublížit ledvinám, ve skutečnosti je strava daleko zdravější. Při nákupu jste totiž nuceni číst etikety a vybíráte jen kvalitní jídlo ideálně bez jakýchkoli nežádoucích přísad. Pokud tedy dietu konzultujete dietu s odborníky, vaše strava je pestřejší a zdravější, než strava 90% zbytku populace.

Výsledky jsou vidět téměř okamžitě

Velké množství sacharidů, které jsou hlavní součástí běžného jídelníčku, vedou k zadržování velkého množství vody v těle. Jakmile se omezí, tělo se zbaví velké části vody, proto jsou první výsledky viditelné v řádech dnů po změně jídelníčku.

Bez sacharidů, ale ne bez sladkého

Je to paradox, ale je to tak. Tím, že omezíte sacharidy pod 50 gramů na den, ještě neznamená, že se musíte zbavit sladkých jídel. Sladký totiž není jen cukr, ale také tuk. Uděláte-li si tedy dobrotu z neoslazené šlehačky, tvarohu a malin nebo borůvek, příjem cukrů bude minimální a vy můžete s klidným srdcem mlsat. Úžasnou variantou je například pistáciová zmrzlina dochucená místo cukru stévií.