9. listopadu 2016
Bulgur se získává z tvrdých odrůd pšenice, kdy se jejich zrna namáčí, uvaří a po vysušení podrtí na menší kousky. 

Následná příprava v kuchyni je pak velice snadná, stačí vařit 12 minut, či nechat zrna nabobtnat ve studené nebo horké vodě.

Obsahuje vitamín A, B1, 2, 3 a 6, minerální látky – fosfor, železo, hořčíku, mangan a stopové prvky, které chrání buňky před útokem volných radikálů. Má minimum tuku.

Blahodárně působí na naše střeva, snižuje cholesterol v krvi, pomáhá snižovat hladinu krevního cukru a předcházet tak cukrovce. Bulgur se hodí do nejrůznějších rizot (místo rýže), je možné jej využít do nádivek, jako zavářku do polévky, pro přípravu salátů a kaší. 

Hodnoty ve 100 g výrobku: 1503 kJ/359 kcal
Obsah bílkovin ve 100 g výrobku: 10.8 g
Obsah sacharidů ve 100 g výrobku: 76.7 g
Z toho cukry: 0 g
Obsah tuků ve 100 g výrobku 2.3 g
Z toho nasycených mastných kyselin: 0.3 g

Vyzkoušejte recepty z bulguru