6. listopadu 2016
Je nabité vitamíny a použití v kuchyni je tak strašně snadné. Rozhodně na něj při příštím nákupu nezapomeňte.

1. Nálož vitamínů a minerálů

Avokádo obsahuje velké množství vitamínů C, E, K, H, B3, B5 a minerálů, jako je draslík, měď, hořčík a fosfor. Na rozdíl od jiných superpotravin je avokádo tvořeno z 80 % zdravými a kvalitními tuky. Obsahem živin se blíží masu a vejcím, proto je často používáno ve vegetariánské a veganské kuchyni.

2. Místo do lékárny do obchodu pro avokádo

Pomáhá při chorobách jater, ledvin, močových cest, sliznic, kůže, snižuje krevní tlak a posiluje srdce.

3. Místo másla i do pomazánky

Díky svému složení je vhodnou, zdravou a chuťově zajímavou náhražkou másla a hodí se k přípravě pomazánek. Mezi nejznámější recepty patří avokádový dip, tzv. guacamole, které se podává k nejznámějším mexickým jídlům – tacos, burritos nebo nachos. Můžete si ho namíchat doma sami během několika minut.

Co potřebujete?

Avokádo
zralé  2 ks
Rajčata
tvrdší, malé  3 ks
Česnek  
Cibule  
Citronová šťáva  
Sůl

Jak na to?

Avokáda rozmačkejte v misce na kaši, přidejte nadrobno nakrájenou cibuli, na kostičky nakrájená rajčata, smíchejte a dochuťte prolisovaným česnekem, solí a citrónovou štávou.
Namažte jím bagetky a zapečte v troubě.

Skvělé avokádo můžete objednat třeba zde.