25. října 2016
Jde o jednu z nejznámějších jógových pozic. Jmenuje se střecha, ale stejně často se jí říká i pes hlavou (nebo tváří) dolů. Na protažení a uvolnění páteře neexistuje lepší cvik. Vyzkoušejte!

Protažení ale není jediný benefit, který vám střecha přinese! Navíc totiž zlepšuje a prohlubuje dýchání a podporuje detoxikační schopnosti těla.

Jak se do polohy psa hlavou dolů dostanete?

Nejde o nic těžkého. Začněte v rovném stoji, váhu rozložte rovnoměrně na obě chodidla. Předkloňte se tak, abyste dosáhli celými dlaněmi na zem. Je-li třeba, pokrčte nohy v kolenou a ustupujte malými krůčky vzad, až vaše tělo vytvoří krásnou sedlovou střechu s vrcholem, který představuje vaše sedací kost. Dlaněmi se opírejte o podložku, snažte se došlápnout patami na zem. Nesvěšujte ramena, naopak je tlačte co nejdál od uší, držte otevřený hrudník. Nohy nemusí být úplně propnuté, klidně nechte kolena lehce uvolněná. Hýždě míří vzhůru, jako by vás někdo vytahoval za sedací kost do nebe. Pravidelně dýchejte. Nezavírejte oči.

Převrácené polohy, kdy jste v podstatě hlavou dolů, vám pomůžou změnit úhel pohledu na některé vaše problémy. Můžete střídavě zvedat paty a měkce došlapovat.