24. října 2016
Banán nakrájený do müsli nebo raději banánový shake k snídani? Obojí je vynikající a zdravé. Nebo ne? Výživoví experti varují před ranní konzumací banánů.

Vlastně není nic nového na tom, co tvrdí výživový expert Dr. Daryl Gioffre: pokud nechcete přibírat, nejsou banány vhodné, protože cukr, který obsahují, vám sice zajistí rychlý přísun energie, který ale vydrží jen krátce. Protože banány obsahují 25 procent cukru a relativně hodně kyselin.

Pro milovníky banánů ovšem není nic ztraceno, protože přece zralý banán můžete zkombinovat se zdravým tukem, případně vhodným kořením, a rázem je z něj zdravá snídaně. Energie, kterou tak získáte, vám déle vydrží, stejně jako pocit sytosti. Co takhle banánový shake s pořádnou porcí skořice? Ochutnejte!

Zdravý banánovo-mandlový shake

1 středně velký banán, zmrazený

1 lžíce mandlového másla

50 g nízkotučného bílého jogurtu

20 ml nízkotučného mléka

1 lžička chia semínek

med na dochucení

led

Vše řádně rozmixujte a během pár vteřin máte hotový zdravý a chutný banánovo-mandlový shake!