Její Laskonky přináší krátké texty pro dlouhé zimní večery. Doplněné jsou netradičními ilustracemi jednoho z nejvýraznějších představitelů současné české umělecké scény. Popartový umělec s kořeny v graffiti a street artu Pasta Oner povídkové knize propůjčuje nezvyklé a překvapivé výtvarné pojetí.
Barbara Nesvadbová v roce 1997 debutovala knihou Řízkaři, následovaly tituly Bestiář, Život nanečisto, Pohádkář, Brusinky, Borůvky, Přítelkyně, Pralinky, Garpíškoviny a Tři maminky a tatínek. Je autorkou námětu a spoluautorkou scénáře k filmům Bestiář a Pohádkář.
Ve své nové knize Laskonky se spisovatelka snaží najít odpovědi na to, zda může existovat zúčastněná nezraňující dospělácká nevěra. A zda opravdu lze mít sex bez závazků. A také kdy přijde po střídavé péči i střídavá povinnost a role rodičů se tak konečně vyrovnají.
Krátké povídky o nešťastné zamilovanosti a šťastných flirtech jsou ideálním čtením pro dlouhé zimní večery. Lehce nahořklé texty reflektují osudy současných žen, v povídkách mnoho čtenářek pozná sebe nebo své blízké. „Laskonky jsou vtipnou knížkou, ale tak trochu jako smutný klaun. I proto si tak rozumí s nevšedním grafickým zpracováním. Stejně jako tvorba Pasty Onera jsou plné nadsázky a ironie,“ říká o svých povídkách autorka.
Výrazné a velmi netradiční grafické pojetí, které čtenáře rozhodně ohromí, má na svědomí popartový umělec Pasta Oner. „Moje přítelkyně, galeristka, Olga Trcková mne vzala do Pastova ateliéru a byla to symbióza na první dobrou. Jeho artobjekty v sobě mají černý humor, sexepeal i nadsázku. A navíc, říkal, že četl mé texty, ještě než jsme se seznámili. Takových mužů moc neznám, takže rozhodnutí požádat ho o spolupráci bylo velmi jasné,“ říká Barbara Nesvadbová.
Dílo Pasty Onera svým charakteristickým způsobem reflektuje a ironizuje současnou popkulturní společnost. Tradiční témata fascinace světem bohatstvím, sexu, víry, luxusních značek a spotřební krásy zařazuje autor do nového a aktuálního kontextu kybernetické společnosti, světa exponenciálně rostoucí rychlosti přenosu informací a klipové estetiky každodenního prožívání.
Vychází 7. 11. 2016