14. října 2016
Nemáte čas, chuť ani možnost chodit pravidelně do fitka? Cvičte doma nebo jednoduše zařaďte pohyb do svého každodenního programu. Ale pozor, v klidu, nepřepalte začátek!

1. Začněte zvolna, obyčejnou chůzí

Cestou do práce vystupte o zastávku dřív a do cíle svižně dojděte. Hlídejte si rovná záda, zapojte paže. V ideálním případě vyměňte kabelku za batůžek, nebo aspoň noste tašku střídavě na levém i pravém rameni.

2. Zakažte si používat výtah

Brzy zjistíte, že dokážete schody zdolat po svých stejně rychle. A za pár týdnů už vás ani nenapadne ztrácet čas čekáním na přivolaný výtah.

3. Využijte každou volnou chvilku

Cvičte i při běžných činnostech, stejně jako herečka Cameron Diaz, která doporučuje: „Při čištění zubů si stoupněte na špičky a zatněte hýždě.“

4. Dřepujte

Po měsíci zařaďte dřepy – ráno, v poledne a večer. Začněte na desítce a pár týdnů vydržte, než počet zvýšíte. Dřepy jsou skvělé, pokud se provádějí správně, takže se je nesnažte co nejrychleji odbýt. Rozkročte se na šířku pánve, hlídejte si rovná záda, stále držte celá chodidla na podlaze. Nedřepejte si až na paty, skončete s koleny v pravém úhlu.

5. Klikujte

Stejně můžete do svého programu zařadit… ano, nenáviděné kliky. Na posílení celé horní části těla neexistuje lepší cvik! Než je ale dělat špatně, raději provádějte „dámskou“ verzi v kleku nebo ve stoji s oporou o stěnu. Zvládnete třikrát denně pět kliků? Zasloužíte potlesk!