Kdyby Mercedes-Maybach S už neměl ve znaku trojcípou hvězdu a sedm písmen spojených s tím nejkomfortnějším, nejbezpečnějším a nejelegantnějším, co se kdy v automobilovém průmyslu zrodilo, mohl by si dát na kapotu právě tuhle předponu.
Navzdory zvětšení prosklené plochy je nejtišším sedanem. Bočnice karoserie je největším automobilovým dílem světové produkce. A samozřejmě jde o nejluxusnější mercedes, i když samotná třída S bez přispění Maybachu znamená už sama o sobě něco jako vzor všech ušlechtilých limuzín. A s délkou 5453mm taky nejdelší – když nepočítáme dodávky a náklaďáky. Mercedes-Benz Maybach S je prostě auto, které vyjadřuje převahu nade vším, co koly navíjí asfaltovou stuhu.
DOKONALÉ SPOJENÍ: NOMINOVANÝ JAN PLECHÁČ
Finesy tak mimořádného stroje nejlépe ocení podobně mimořádný designér: „Maybach mě přenesl do zcela jiné dimenze. Ať to bylo použitím materiálu, které občas i já jako designér používám u našich produktů, nebo vizuální prostorností a prosvětleností celého interiéru auta.“
Není to převaha extravagantní jako u vytuněné ameriky, útočná nadřazenost supersportu, ani bohorovnost čehokoli s korbou. „Esko“ vyšlechtěné v duchu Maybachu má převahu samozřejmou. Žádné výstřednosti, žádná vulgární hmota, která by ostatním řidičům vyhrožovala zákony fyziky. Jen síla klasiky a tradice ve výrobě toho nejlepšího. Ostatně Maybach od svého založení v roce 1909 vytvářel právě luxusní automobily. O 51 let později se stal součástí společnosti Daimler-Benz, která ho v roce 2002 oživila a pak, po krátké přestávce, rozsvítila ve spojení s třídou S.
Výsledek je nasnadě: Když spojíte luxus s luxusem, získáte auto, v němž najdete všechno, co si umíte představit. Televize? Postříbřená sklenka na šampaňské? Vyhřívaný držák na nápoje? Motor, který bezmála třítunové auto vystřelí na stovku za pět vteřin? Samozřejmě. Tohle auto je palác na kolech.
„Jako designér vždy hodnotím auta z několika pohledů,“ uvažuje nad maybachovským Mercedesem S Jan Plecháč. „Nejsem velkým fanouškem luxusních věcí, ale vždy ocením, když jsou do detailu promyšlené a navržené. Mám rád malá sportovní auta, ale po svezení v této třídě se vám do těsného kokpitu leze poněkud hůře a marně hledáte komfort a prostornost Maybachu. Pro lidi, kteří se nezastaví a chtějí si užít pohodlí, bych asi těžko hledal lepšího adepta na svezení. No víte, jak to je, ne vždy je to jen o kličkování v úzkých uličkách…
SPECIFIKACE
Mercedes Maybach S 600
Motor: V 12, objem 6 l
Výkon: 523 k
250 km/h
0–100 km/h: 5 s
Kombi 11,7 l/100 km
Převodovka: Sedmistupňový automat TRONIC PLUS
Hmotnost 2815 kg