12. října 2016
Oblíbená hláška běžců zní: „Na píchání v boku ještě nikdo neumřel.“ To je sice pravda, ale běh dokáže i takováhle zdánlivá prkotina pořádně znepříjemnit. Jak jí předejít?

„Píchání v boku je dost diskutovaná záležitost, každý na to doporučuje něco jiného. Podle mých zkušeností bývá příčinou nedostatečně posílený střed těla – tzv. core, k němuž patří i bránice. Při běhu se zrychlí dech, bránice začne více pracovat, a když není dostatečně posílená (neboť to je taky sval), tak začne bolet nebo píchat, hlavně při sebězích, kdy člověk nedokáže střed těla zpevnit.

Částečně je to i tím, že dojde k většímu překrvení orgánů které s bránicí sousedí (játra, žaludek, žlučník), tlačí na sebe a bolí to,“ říká běžecká trenérka Hanka Dvorská.
Píchat v boku vás může, i když se před během nacpete a máte pak plný žaludek, to pro běhání není nikdy dobré.

A co se proti tomu dá dělat?

„Pomáhá, když postižené místo co nejvíc zmáčknete, nejen rukou, ale třeba i tím, že si dřepnete – tím se stlačení zintenzivní a píchání aspoň na chvíli odezní,“ doporučuje ultramaratonec Daniel Orálek, který má za sebou desítky maratonů i ještě delších závodů, takzvaných ultramaratonů.

Spoustu dalších tipů týkajících se běhu od nejzkušenějšího běžce v České republice najdete v rozhovoru v aktuálním čísle Ženy a život, které je právě v prodeji na stáncích – navíc s krásným kosmetickým dárkem.