6. října 2016
Kdy je nejlepší čas na cvičení? To je v poslední době hodně dikutované téma a názory odborníků se liší. Je tedy trénink ve večerních či nočních hodinách správným rozhodnutím?

Únava a spánek

Hodně lidí si myslí, že když večer vydají hodně energie cvičením, budou více unavení a tudíž se jim bude lépe usínat i spát. Na někoho to má ale úplně opačný efekt. Tělu totiž trvá i několik hodin než se po sportu uklidní. Cvičením se z těla vyplavují endorfiny a další chemické látky, které způsobují, že jsme čilejší a aktivnější.

Druh cvičení

Je důležité, jaký druh sportu ve večerních či nočních hodinách zvolíte. Pokud si půjdete zaběhat, je pravděpodbné, že budete „nadopovaná“ a spát se vám chtít rozhodně nebude. Naopak večerní procházka na čerstvém vzduchu je rozumnou volnou. Mírná fyzická námaha rozhodně není na škodu. Můžete samorzřejmě vyzkoušet strečink, některé jógové pozice, protažení… Náročnější sportovní aktivity si nechte raději na ráno či odpoledne.

Ideál

Ideální čas na cvičení neexistuje. Každý máme rozdílný režim dne, jiné požadavky, jinou kondici… Někdo rád cvičí hned po probuzení, druhý zase po práci, kdy si odpočine od pracovních povinností.

Jediné, na čem se odborníci shodují je, že byste měla cvičit dvě až tři hodiny před ulehnutím do postele, aby se vaše tělo mohlo uklidnit a připravit se na odpočinek.