1. října 2016
Hodinou svižnější chůze spálíte 150 až 310 kalorií. Ze začátku se raději měřte, než važte. Pamatujte, že svaly jsou těžší než tuk.
1 / 2

ZMĚNA JE ŽIVOT!

Místo trápení se šílenými dietami zkuste víc chodit a zázraky k vám doslova přijdou. Co budete potřebovat?

MOTIVACE

Musíte chtít. A jak je známo – když se chce, všechno jde. Pár faktů, které vám možná pomohou se pozitivně motivovat: Chůze je sice ne rychlý, ale bezpečný způsob, jak zhubnout. Jo-jo efekt je žádný či minimální.

Aby tělo začalo spalovat, chce to procházku delší než půl hodinky. Musí se totiž nejdřív zahřát, až potom začne sahat pro energii do zásob tuku. 

Důležité je nenechat se zmást a demotivovat, když kila nepůjdou dolů hned jako u cvičení ve fitku nebo při intenzivním běhání. Když budete společně s chozením i rozumně jíst, tedy uberete tuky, rychlé cukry a pečivo, a zařadíte víc libových proteinů, vlákniny a zeleniny, bude to trvat asi měsíc, než něco zaznamenáte.

Chůze vás psychicky občerství, vyčistí hlavu. Když půjdete do práce ranním říjnovým parkem se zlatými stromy, je to příjemné, když odpoledne z práce městem, nebo podél řeky, hlava si odpočine. Navíc se během procházek krásně prokrví mozek a možná vyřešíte a rozhýbete věci a problémy,  se kterými jste si nevěděla rady, nebo vás políbí kreativní múza.

O víkendech nebo v době volna  můžete sama sebe motivovat zajímavými cíli delších výletů. Nemusí to být jen příroda – i město je na chůzi skvělé, protože ho uvidíte zase z jiné, pomalejší  perspektivy  než z auta, poznáte zákoutí, která jsou zajímavá.

1 / 2