25. září 2016
Potřebujete vypnout, dobít energii, posílit tělo i mysl nebo jen přijít na jiné myšlenky? Dáme vám návod.
1 / 2

Dny volna by měly být od toho, abyste odpočívali a eliminovali stres, který je rizikovým faktorem pro řadu nemocí, například těch kardiovaskulárních. Jakmile se naučíte vhodně a účinně relaxovat, váš organismus na tom bude podstatně lépe.

K čemu jsou dobré relaxační techniky?

Relaxace je proces, který snižuje účinky stresu a působí na mysl i tělo. Praktikování relaxačních metod vám pomůže vychutnat si lépe kvalitu živo­ta, zejména trpíte-li srdečním či jiným onemocněním. Bylo totiž prokázáno, že například při léčbě vysokého krevního tlaku jsou relaxační metody přinejmenším stejně účinné jako klasická léčba léky.

Co všechno dokáže relaxace:

1. Zpomalí se vám tepová frekvence.
2. Sníží se vám krevní tlak.
3. Zpomalí se rychlost dýchání a prohloubí se.
4. Zvýší se průtok krve do velkých svalů.
5. Sníží se svalové napětí a chronická bolest.
6. Zlepší se koncentrace.
7. Budete méně frustrovaní.
8. Posílíte si sebedůvěru k řešení problémů.

Pokud si tedy užíváte volný víkend nebo se na něj chystáte, pak zkuste používat relaxační techniky, trošku si zacvičte a dostatečně spěte, a určitě
poznáte rozdíl.

1 / 2