1. září 2016
Elektrokola Apache dobývají české nížiny i vysočiny!

Užijte si jízdu přírodou bez námahy

Dáte na jeden zátah 80 kilometrů v sedle? Téměř denně drtíte kilometry v sedle kola, vedete si tréninkový deník? Pokud odpovídáte ano, ano, ano, pak se tenhle článek do vaší představy o cyklistice úplně netrefí, ale co kdyby. Je ale možné, že nejste radikální biker/ka s formou Jardy Kulhavého. Poznávat krásy přírody bez rizika kolapsu, užívat si pohled na krajinu a stoupat k vrcholům můžete i bez ohledu na kondičku. O elektrokolech jste slyšeli, že ano?

Nechte se popohnat – baterie zvládne víc než vaše nohy

Světový boom zaznamenávají elektrokola už pár let. Někdo říká, že je to z pohodlnosti, jiný jejich popularitu přičítá prodlužování aktivního věku, další módnímu trendu. Pravda bude asi někde uprostřed.  Jak říká Lukáš Bárta ze značky Apache, která je největším výrobcem elektrokol v České republice, dávno není trapas na elektrokolo sednout: „Bicykly s pomocným elektrickým pohonem otevírají rekreačním sportovcům úplně nové příležitosti. A pozor – samy nejezdí. Reagují na pohyb nohou. Jezdec musí vždycky vynaložit nějakou námahu, elektrokolo mu ji jenom ulehčí.“

Srdcem elektrokola je pohon, jeho svaly baterie a mozkem řídicí jednotka s displejem. Na trhu jsou modely s motorem ve šlapacím středu nebo zapleteným v předním či zadním kole. Baterie Li-Ion mívá různou kapacitu, hmotnost, dobu nabíjení i umístění. Setkat se lze s baterkou v rámu, za sedlovou trubkou nebo v nosiči. „Hledáte-li jednoduchou radu, podle čeho vybírat, musíte si vždycky uvědomit, kudy a jak daleko hodláte jezdit,“ doporučuje Lukáš Bárta.

Nejlépe se vybírá v sedle – třikrát zkuste, jednou kupte

Pro vyjížďky do přírody a náročných terénů se osvědčují elektrokola horská, na cyklostezky, silnice nižších tříd a „polňačky“ elektrokola krosová. Na co se před koupí zaměřit, shrnuje specialista do čtyř jednouchých bodů:

  1. Vždy volte elektrokolo splňující předpisy provozu na veřejných komunikacích. Možná byste se divili, kolik levnějších verzí elektrokol není označeno povinnými informacemi a nemá prohlášení o shodě.
  2. Zjistěte si informace o výrobci, nabízeném servisu a zkušenostech samotného prodejce. Většina elektrobikerů dokupuje náhradní baterii. Je fajn vědět, kam se obrátit.
  3. Nedejte na přemrštěné cifry dojezdů elektrokol. Na jedno nabití ujedete 180 kilometrů snad jen za totálního bezvětří, absence kopečků a po měsíční odlehčovací dietě.
  4. Vyzkoušejte kolo na vlastní kůži. Obloukem se vyhněte koupi jen podle fotky v katalogu nebo na internetu. Elektrokola nejsou z nejlevnějších, mají-li něco vydržet a přinést vám radost, věnujte jejich otestování patřičnou pozornost.
  5. Kupujte si pokud možno kolo v blízkosti svého bydliště s ohledem na snadnou dostupnost budoucího servisu.

Zábavná a dynamická jízda – užijte si kopce s úsměvem

Přicházející teplé dny k projížďkám po horách i údolími vyloženě lákají. Kdo má elektrokolo, nemusí předem podrobně zkoumat výškový profil a propadat beznaději, že si místo krásných zážitků z víkendového výletu přiveze záduchu a svalovou horečku. Před jízdou stačí dobít baterii, naplnit bidon a nasadit přilbu. O šlapání do pedálů se s vámi podělí tichý motor.

Čím věčné váhavce a pochybovače přesvědčí v Apache? „Pozveme je do jednoho z našich 180 center, posadíme na elektrokolo odpovídající jejich tělesné stavbě a vyšleme na krátkou zkušební jízdu. Po takovém testu se můžeme pobavit o jízdních parametrech, kapacitě baterií, systému pohonu, hmotnosti i třeba zmíněných dojezdových vzdálenostech. A ceně, samozřejmě. Mimochodem, víte, že kilometr jízdy na elektrokole vyjde asi jen na 6 haléřů?“ usmívá se Lukáš Bárta.

Elektrokola vrací do hry borce dříve narozené, po úrazech, s nižší kondičkou nebo ty, kteří chtějí brázdit hory s čipernými dětmi. S úsměvem, na čerstvém vzduchu a v sedle pohodlného horáka nebo krosky je svět zas o kousek hezčí. To dosvědčí každý biker. Zvlášť ten na elektrokole.

Více na www.apache-elektrokola.cz