21. září 2016
Kukuřice nemá mezi potravinami nejlepší renomé. Pojďme se na ni podívat trochu blíž. 

Kukuřice je tradiční součástí jídelníčku mnoha kuchyní. Je chutná, dostupná, levná a způsobů na její přípravu je nespočet.

Pro a proti

Obsahuje vápník, fosfor a draslík, vitamin E a vitaminy skupiny B. Vyrábí se z ní těstoviny, olej, bezlepková mouka, lupínky, škrob na zahušťování jídel…. Hlavně záleží na tom, v jaké podobě kukuřici konzumujete. Její zrnka navzdory obsahu sacharidů a cukrů patří ke zdravým potravinám, nesmí se však její množství přehánět.

Vláknina

Velký plus kukuřice je vláknina. Denní dávka vlákniny pro dospělou ženu by měla být okolo 24 gramů, pro dospělého muže 30 gramů. Ve skutečnosti však přijímáme 15-20 gramů, což je vlastně nedostačující množství. Vláknina reguluje metabolismus a hladinu cukru v krvi. Snižuje hladinu cholesterolu a pomáhá odvádět z těla žluč.

Oběd nebo večeře

Kukuřici jako takovou a její produkty jezte spíše k obědu, kdy máte čas přijatou energii spálit. Vyzkoušejte například polentu. Večer ji samozřejmě můžete přidat do salátů, ale její množství nepřehánějte.

Při dietě tedy není nutné na tuto zeleninu zanevřít, jen platí, že nic se nemá přehánět!