5. září 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Dýně se začíná objevovat na pultech a věřte, že ve vašem jídelníčku by neměla chybět. 

Hubnutí s dýní

Velkou část dýně tvoří voda a díky tomu obsahuje dýně velmi málo kalorií. Je lehce stravitelná, podporuje hubnutí, vylepšuje trávení a pomáhá také vaší kráse.

Vitaminy

Jistě víte, že vaše tělo potřebuje vitaminy a minerální látky, aby mohlo správně fungovat. Dýně obsahuje vitamin A, B, C, E a také antioxidanty, vápník, železo a hořčík. Také v ní najdete důležitou kyselinu listovou. I dýňová semínka jsou skvělá. Opečte je bez oleje v troubě a dodáte tak tělu mononenasycené mastné kyseliny a můžete jimi nahradit zobání oříšků u televize.

Vliv na zdraví

Pokud stále nejste fanouškem dýně, měli byste svůj přístup ještě přehodnotit, a to nejen z hlediska dietního ale také zdravotního. Dýně podporuje imunitu, má močopudné účinky a je prevencí proti onemocnění ledvin. Snižuje vysoký cholesterol a je vhodná při detoxikačních kúrách, protože komplexně pročišťuje organismus.

Příprava

Dýně není jen hokaido, ale existuje mnoho druhů, které můžete vyzkoušet. Nemusíte připravovat jen omáčky a polévky. K snídani zkuste pomazánku nebo dýni přidejte do ovesných vloček. Na svačinu si můžete připravit dýňové smoothie. Jako hlavní chod dýni upečte s kořením a dalšími druhy zeleniny, podávejte s dipem. Skvělý je také salát. Pokud milujete sladké, vsaďte na cheesecake.

Dýňové hody