3. září 2016
Chcete se vejít do šatů? V jídelníčku vám nesmí chybět lilek!

Staří Řekové se domnívali, že lilek může připravit člověka o rozum. Netušili, že celý problém je v tepelném zpracování. Stačí si zapamatovat, že lilek se nejí syrový. A o skvělého spojence během redukční diety máte postaráno.

Útočí na tloušťku i nemoci

Lilek obsahuje velké množství zdraví prospěšných látek. Karoten, vitamin B, mnoho minerálů, hlavně železa, hořčíku, vápníku, manganu a zinku. Co se týče draslíku, hravě strčí do kapsy zelí, mrkev i cibuli. Pravým důvodem, proč je lilek tak vhodný pro redukční diety, je však značný obsah pektinů. Tyto látky příznivě působí nejen na krevní tlak, ale také na střevní mikroorganismy. Ve výsledku tedy konzumace lilku podporuje trávení.

Jako bonus přidejte fakt, že celých devadesát procent hmotnosti plodů tvoří voda. Jinými slovy – zasytí, ale nejdou na tloušťku! Ve sto gramech je pouhých 0,4 g tuku a zanedbatelných 15 kalo­rií. Do některých receptů se lilek loupe, ale těsně pod slupkou je nejvíc zdraví prospěšných látek. Velmi dobře si ‚rozumí‘ v jednom hrnci s rajčaty, bramborami, různými druhy sýrů i bylinkami. Ideální je na gril nebo jako zpestření fondue.

Náš tip: Nakrájená kolečka lilku, potřená olivovým olejem smíchaným s česnekem, opečte na teflonovém plechu.

 Vyzkoušejte skvělé lilkové recepty