2. září 2016
Všude kolem je spousta bacilů jen číhajících na svou šanci. Poradíme vám, jak jim ji nedat.

Pozitivní myšlení, redukce stresu, správná výživa, čas pro sebe… To vše pomáhá budovat obranyschopnost organismu. Imuni­tu bychom si měli průběžně posilovat, či alespoň nedělat věci, které ji podlamují. Ruku na srdce, co z uvedeného (ne)děláte.

1. Nestresujte se

Určitá míra stresu může být prospěšná, protože připraví vaše tělo na přicházející podněty. Ale pokud je stresu příliš nebo je dlouhodobý, vaše tělo se vyčerpává a imunitní systém se oslabí. Udělejte si proto čas na odpočinek a odreagování.

2. Pravidelně se milujte

Sex zlepšuje náladu a prospívá i vašemu zdraví. Studie ukáza­ly, že lidé středního věku, kteří se milují častěji, jsou na tom zdravotně lépe než lidé s chudým milostným životem.

3. Pořiďte si domácího mazlíčka

Pes vás donutí vyrazit na procházku, i pokud se vám nech­ce, jinak budete uklízet loužič­ky. Pravidelný pohyb vám sníží tlak i cholesterol, a tím se zlepší vaše zdraví. Navíc se uka­zuje, že domácí zvířata zabraňují vzniku alergií u dětí.

4. Rozšiřte si okruh známých

Nedávná studie prokázala, že lidé se širokým okruhem známých žijí déle než lidé osamocení. Navštěvujte vzdělávací kurzy nebo se připojte ke skupině lidí se stejnými zájmy.