2. září 2016
Všude kolem je spousta bacilů jen číhajících na svou šanci. Poradíme vám, jak jim ji nedat.
1 / 3

Pozitivní myšlení, redukce stresu, správná výživa, čas pro sebe… To vše pomáhá budovat obranyschopnost organismu. Imuni­tu bychom si měli průběžně posilovat, či alespoň nedělat věci, které ji podlamují. Ruku na srdce, co z uvedeného (ne)děláte.

1. Nestresujte se

Určitá míra stresu může být prospěšná, protože připraví vaše tělo na přicházející podněty. Ale pokud je stresu příliš nebo je dlouhodobý, vaše tělo se vyčerpává a imunitní systém se oslabí. Udělejte si proto čas na odpočinek a odreagování.

2. Pravidelně se milujte

Sex zlepšuje náladu a prospívá i vašemu zdraví. Studie ukáza­ly, že lidé středního věku, kteří se milují častěji, jsou na tom zdravotně lépe než lidé s chudým milostným životem.

3. Pořiďte si domácího mazlíčka

Pes vás donutí vyrazit na procházku, i pokud se vám nech­ce, jinak budete uklízet loužič­ky. Pravidelný pohyb vám sníží tlak i cholesterol, a tím se zlepší vaše zdraví. Navíc se uka­zuje, že domácí zvířata zabraňují vzniku alergií u dětí.

4. Rozšiřte si okruh známých

Nedávná studie prokázala, že lidé se širokým okruhem známých žijí déle než lidé osamocení. Navštěvujte vzdělávací kurzy nebo se připojte ke skupině lidí se stejnými zájmy.

1 / 3