19. srpna 2016
Chtělo to, aby se lidstvo vrátilo k poznatkům starým tisíce let. Účinky zeleného čaje byly známy od pradávna, jenže ve středověku byl nahrazen černým čajem, který si získal větší oblibu. 
1 / 2

Proč zelený a ne černý

Zelený čaj obsahuje kromě vitaminů a minerálů celou řadu zdraví prospěšných látek. Některé z nich se přímo podílejí na hubnutí tím, že startují metabolismus.

Polyfenoly – Díky nim zelený čaj nabízí nezaměnitelnou, lehce svíravou chuť. Pomáhají jako prevence při srdečních onemocněních a rakovině.

Flavonoidy – Tyto rostlinné pigmenty mají antioxidační schopnosti, některé působí i protizánětlivě.

Taniny – Jedná se o skupinu jednoduchých fenolů, polyfenolů a flavonoidů. Působí proti průjmu a jiným žaludečním potížím, zlepšují také proces trávení. Zároveň mají zklidňující účinek na centrální nervovou soustavu.

Katechiny – Vědci přišli na to, že působí až stokrát víc antioxidačně než vitamin C nebo E! Jeden šálek zeleného čaje se tak směle vyrovná porci brokolice, špenátu nebo mrkve. Nejnovější studie navíc odhalily jeho významný podíl na zabránění tvorby rakovinových nádorů. Právě katechiny, které efektivně štěpí tuky, ‚mohou‘ za to, že člověk při pravidelném pití zeleného čaje hubne.

L-Teanin – Má pozitivní vliv na mozkovou činnost (proto je zelený čaj tolik oblíbený u studentů před zkouškami), má antistresové účinky a zlepšuje soustředění. Ale pozor. Snižuje krevní tlak, a proto je nutné dodržet správné dávkování. Rady odborníků se shodují na tom, že bezpečné jsou maximálně dva a půl litru. Kouzlo zeleného čaje spočívá v jeho zdánlivě protichůdných schopnostech – povzbuzuje, ale zároveň uvolňuje napětí. A tříslovina s odborným názvem epigalokatechingalát (EGCG) přímo omezuje vytváření tuku.

1 / 2