13. srpna 2016
Nejspíš jste již zjistila, že jídlo a cvičení patří mezi zásadní činitele, které určují, zda se ještě někdy vejdete do svých nejhubenějších džín.
1 / 2

Pokud trávíte víkendy na in-linech a odpíráte si večeře, vaše proporce prostě vypadají jinak, než když veškeré volné dny proležíte u televize s dvojitou nadílkou z KFC. Úspěšné zatažení zipu u kalhot  ale ovlivňují i další, překvapivé okolnosti. Čtěte, které to jsou.

Faktor číslo 1: roční období

Během studené zimy tělo vyžaduje tučnější jídla, která mu dodají dost energie k prohřátí, takže se vám pak v květnu může v bikinách rýsovat víc tukových polštářů, než jste zvyklá. Rozhodně ale nepanikařte. Vědci objevili, že za zimní zálibou v těstovinách, hutných omáčkách, chlebu, červeném víně nebo čokoládě stojí sama matka příroda. Během chladných měsíců se totiž mozku nedostává tolik hormonu serotoninu, který pevně svírá otěže psychiky a ovlivňuje vaši dobrou náladu, a duše si proto navozuje příjemné pocity příjmem tučných potravin. Tomu, že v zimě přiberete pár kilo podkožního tuku, nahrává i nedostatek slunečních paprsků a brzké stmívání, kvůli kterému častěji ustoupíte od odhodlání jít večer cvičit. Jestli jste během studených dní zahálela v posteli s šálkem horké čokolády, zkuste místo sebeobviňování raději tyhle zeštíhlující tipy:

Jaro

Začněte se poohlížet po lehčí stravě, zapojte ovoce, saláty nebo zeleninu připravenou v páře, která vás neochladí tolik jako studené plody. Ty ale k hlavnímu chodu přikusujte také. Čerstvé ovoce a zelenina obsahují hodně vlákniny, a když si je dopřejete každý den, snáz z těla vyplavíte škodliviny nastřádané během zimy.

Léto

Přichází období nadupané večírky, festivaly a zájezdy k moři a na vaše odhalené tělo bude upřena nejvyšší pozornost. Nezapomeňte, že netloustnete pouze po jídle, ale také po alkoholu. Snažte se proto jeho pití držet na uzdě, drinky chytře prokládejte vodou a pamatujte na význam čerstvého ovoce a přísun tekutin i přes den.

1 / 2