8. srpna 2016
Nejraději bychom hodili vinu na metabolismus, „těžké kosti“ či geny. Ale je pravda, že všichni si vybíráme, co budeme jíst a kolik toho spořádáme.

Takže neshazujte vinu na geny a začněte u jídla přemýšlet. Není nutné vyhodit všechno a začít chroupat jen klíčky, je důležité zamyslet se nad skladbou jídelníčku.

Potraviny, na které si dávejte pozor:

Vysoký obsah tuku

Tuky nelze ze stravy úplně vyloučit, je třeba si uvědomit, jaké tuky vlastně přijímáme. Známe nasycené a nenasycené. Právě ty nasycené jsou „špatné“ a přibíráme po nich. Zvyšují hladinu cholesterolu a nejen při dietách bychom je měli omezit. Najdete je hlavně v potravinách živočišného původu – tedy v tučném mase, másle, uzeninách, slanině, v některých sýrech a také v jídlech smažených na oleji.
Druhá skupina tuků, tedy ty nenasycené, jsou nazývané jako dobré tuky a pro tělo jsou důležité. Najdete je v oříškách, rybách, sóje nebo olivovém oleji.

Bílá mouka a cukr

Když spojíme bílou mouku a přidáme k ní rafinovaný cukr (koláče, moučníky, zákusky…), tak vznikne téměř vražedná kombinace. Energie z takového koláčku může hravě překonat příjem energie, který máte na celý den. Pokud výdej energie není na vysoké úrovni, začne se takový koláček rychle usazovat do tukových zásob. Nemusíte se vzdát všech sladkých dobrot, jen vyměňte bílou mouku za celozrnnou nebo žitnou a rafinovaný cukr nahraďte přírodním.

Konzervy

Vařit s konzervovanými surovinami je v dnešní době úplně běžné a hlavně rychlé. Ale když si přečtete, co takové polotovary, bujóny a konzervy obsahují, už tolik jásat nebudete. S těmito surovinami do těla dostáváte množství konzervačních látek a dochucovadel, které vašemu tělu neprospívají a hubnutí rozhodně nepomáhají.

Slané potraviny

Produkty naložené v soli rovněž konzervují a také vašemu tělu dodávají mnohem vyšší procento soli než je pro tělo dobré. Sůl zadržuje vodu v těle a to jsou také kila navíc. Zdravé tělo nepotřebuje přesolené produkty. Čtěte na etiketách, kolik procent soli daný produkt obsahuje a vybírejte ty s nejnižším číslem.

Nápoje

Bez pitného režimu to nejde, ale mnoho lidí stále tvrdí, že se obyčejné vody nenapije. Zkuste si do vody přidat citron, mátu, pomeranč, meduňku… nebo pijte bylinkové čaje. Klasické slazené nápoje vám dodají tolik cukru, že je vaše tělo nemá šanci zpracovat. Zůstávají tak v těle a nespotřebovaná energie se mění a ukládá v podobě tuků.

Zkuste si připravovat jídla z čerstvých a sezónních surovin. Vaše tělo vám poděkuje.