16. května 2016
Nejen ranní zamyšlení nad snídaní.

Je snídaně důležitá?

Ano. Je to jedno z nejdůležitějších jídel dne. Z hlediska výživy dodá snídaně tělu živiny a tekutiny, které během spánku nepřijímáte. Po noci tím tělo probudí a dodá mu sílu, kterou bude během dne potřebovat. Snídat se vyplatí zvlášť v zimě, protože získaná energie ochrání vaše tělo před chladným počasím.
Překvapivé: Je prokázáno, že vyvážená a energeticky bohatá snídaně ovlivňuje vaši dobrou náladu. Kdo se dobře nasnídá, dokáže se lépe soustředit a je pozitivněji naladěn než ten, kdo na snídaně zapomene.

Neztloustnu, když budu snídat?

Prokázané: Výzkum potvrdil, že tloustnete tehdy, když snídani vynecháte a dopřejete si větší porce později. Energii, kterou vám dodá ranní jídlo,  během dne spotřebujete, zatímco tu od večeře  vaše tělo nespálí a tuk se  ukládá během noci.

Jak vypadá vyvážená snídaně?

Neměl by v ní chybět obilninový výrobek (dodává energii a rostlinné bílkoviny), něco od mléka (zásobuje vápníkem a živočišnou bílkovinou, která dobře doplňuje rostlinnou bílkovinu) a ovoce (pro množství vitaminů a vlákniny). Samozřejmostí je dostatek tekutin. Místo mléčného výrobku si můžete dát sklenici polotučného mléka a ovoce lze nahradit vymačkanou přírodní šťávou. Pokud nemáte čas udělat si čerstvou šťávu, kupte si stoprocentní neslazený džus.
K zamyšlení: Snídaně by měla pokrýt 20 až 25 %, tedy asi 500 kcal, z vaší celodenní energetické spotřeby. V České republice se podle průzkumů snídaně podílí na celkovém příjmu energie pouhými šesti procenty.

Je dobré jíst k snídani sušenky?

Ano. V sušenkách je asi sedmdesát procent obilnin a  jenom dvanáct procent tuku, takže splňují požadavky na zdravou výživu. Tělo je využívá jako dlouhodobého přísunu energie, v poledne tak nedostanete hrozný hlad, který by vás donutil sníst víc, než byste měla.
Nezapomeňte: Zásobit se sušenkami s vitaminy a minerály.