22. dubna 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Pročistěte tělo od škodlivin, pomůžete nejen zdraví. Detox vás promění v zářivou bytost s krásnou pletí a věčně dobrou náladou.
1 / 3

Večerní sprcha, čištění zubů, mytí vlasů. Tyhle hygienické návyky máte zažité od dětství. Stejnou péči ale potřebuje vaše tělo i zevnitř, špína se nechytá jen povrchu. Dýcháme výpary z aut, v jídle se nevyhneme konzervantům a s tím vším se organismus musí vyrovnat. Škodliviny, kterých se nedokáže sám zbavit, se usadí uvnitř a zatěžují ho. „Když se o svoje tělo začnete starat a dáte mu, co potřebuje, zazáříte z nitra. Odvděčí se vám svěžím vzhledem, zářivou pokožkou, obrovskou životní energií a hlavně dlouhotrvajícím zdravím,“ slibuje výživová specialistka Miša Kučová, která spolupracovala s hollywoodskými celebritami Gwyneth Paltrow, Georgem Clooneym, ale také s Hillary Clinton.

Vyčistit si tělo ale neznamená, že se máte vrhnout do půstu nebo se ládovat tunou zeleniny. Je to stejné, jako když si po dlouhé době vyrazíte do fitka. Pokud nemáte trénované svaly a posilování přeženete, druhý den se nehnete bolestí a další cvičení vzdáte. Detox funguje stejně. Silná jednorázová očista vás spíš oslabí. „Čištění nesmí bolet, proto najíždějte na novoty pomalu a postupně měňte každou buňku,“ zdůrazňuje Miša Kučová.

Zároveň ale varuje: „Do očistných změn se nepouštějte, pokud čekáte dítě nebo kojíte. Se změnou jídelníčku začněte nejméně půl roku před plánovaným otěhotněním.“ Důvod? Uvolněné toxiny by skrz placentu a mléko přecházely na dítě a ovlivňovaly jeho vývoj! Ať zkusíte očistu zevnitř kvůli přípravě na těhotenství, zlepšení imunity, nebo chcete navždy vyzmizíkovat kruhy pod očima, akné či pár kil, držte se těchto pravidel:

1. Měňte se postupně

Nikdy neměňte styl stravování a denní režim ze dne na den. Toxiny, které se léta usazovaly, se nesmějí uvolnit najednou. Eliminační orgány (například játra, ledviny) se jich nestihnou zbavit a škodliviny se znovu usadí na jiných místech. Takový chaos v organismu by s vámi zamával a projevil se vyčerpáním, ospalostí, možná i bolestmi kloubů, vyrážkou či pupínky. Každou novinku v jídelníčku proto zařazujte, teprve až jste si zvykla na předchozí. Detox není třídenní kúra, ale postupné přijetí změn a ozdravování těla. Jinak nemá smysl.

2. Výčitky vás brzdí

Milujete k snídani kafe a croissant? Mlsná vás bude prohánět dál. Žádné výčitky, když párkrát podlehnete. Pokud detox neuspěcháte, tělo si postupně začne samo žádat zdravější potraviny a pohled na zákusek už vás nerozhodí. Změní se vám chutě. Když si na party dáte pár chipsů, druhý den prostě začnete zdravější snídaní. Chvalte se za každý pokrok, užívejte si, že se ve vašem životě děje něco nového. Dobrá nálada je základ!

1 / 3