21. května 2017
Neustále slyšíte a čtete, že musíte do jídelníčku zařadit zeleninu. Není však zelenina jako zelenina.
1 / 2

Je nutné vědět…

…zelenina všechno nezachrání

Když chcete změnit jídelníček, často první věc, kterou uděláte, je změna přílohy. Přílohy nahradíte čerstvou zeleninou. Ke všemu si najednou krájíte rajčata, okurky, papriky…, ale pozor také na to, k čemu zeleninu dáváte. Jestli je to smažený sýr nebo řízek, tak vás zeleninová příloha rozhodně nespasí.

Čtěte také: Hubnutí podle znamení zvěrokruhu

…úprava zeleniny

Čerstvá zelenina je ideální. Některé druhy potřebují povařit či podusit, aby se v nich uvolnily výživné látky. Úprava zeleniny je velmi důležitá. Jakmile do čerstvé zeleniny přidáte majonézový dresing, máte z lehkého pokrmu kalorický. Smažený květák také rozhodně nepatří do kategorie zdravého jídla. Takže dresing si na salát připravujte sama, používejte kvalitní olej a také ocet balcamico.
Ani obyčejné polévky nejsou úplně jednoduché. Uvařená zelenina sama o sobě je skvělá, ale jakmile použijete jíšku nebo smetanu, mění se i u polévky její kalorická hodnota.

1 / 2