Kdy přiberete i ze zeleniny

Neustále slyšíte a čtete, že musíte do jídelníčku zařadit zeleninu. Není však zelenina jako zelenina.

Je nutné vědět…

...zelenina všechno nezachrání

Když chcete změnit jídelníček, často první věc, kterou uděláte, je změna přílohy. Přílohy nahradíte čerstvou zeleninou. Ke všemu si najednou krájíte rajčata, okurky, papriky…, ale pozor také na to, k čemu zeleninu dáváte. Jestli je to smažený sýr nebo řízek, tak vás zeleninová příloha rozhodně nespasí.

…úprava zeleniny

Čerstvá zelenina je ideální. Některé druhy potřebují povařit či podusit, aby se v nich uvolnily výživné látky. Úprava zeleniny je velmi důležitá. Jakmile do čerstvé zeleniny přidáte majonézový dresing, máte z lehkého pokrmu kalorický. Smažený květák také rozhodně nepatří do kategorie zdravého jídla. Takže dresing si na salát připravujte sama, používejte kvalitní olej a také ocet balcamico.
Ani obyčejné polévky nejsou úplně jednoduché. Uvařená zelenina sama o sobě je skvělá, ale jakmile použijete jíšku nebo smetanu, mění se i u polévky její kalorická hodnota.

...výrobky ze zeleniny

Ne všechno, co se ze zeleniny vyrábí, můžeme považovat za zdravé. Například kečup – výrobek z rajčat dochucený velkým množstvím nezdravých látek a cukru. Proto si u všech zeleninových produktů nejprve pečlivě přečtěte složení.

...zeleninové šťávy

Pokud si ji vyrobíte sama doma nebo se stavíte ve fresh baru, kde vám ji připraví přímo před očima, je zeleninová šťáva super záležitost. Ale když si chcete koupit už hotovou, tak opět nezapomeňte mrknout na složení. Opět vás může překvapit vysoký podíl cukru a další látky, které do svého těla nepotřebujete. 

Autor: jpž e
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas