Tři nové diety

Máte málo energie a nejste úplně nadšená ze své postavy? Máte záměr shodit to, co přivála zima? Známe diety, které momentálně hýbou Hollywoodem! 

VÝVAROVÁ DIETA

Během třítýdenního dietního plánu od světoznámé výživové specialistky a autorky mnoha dietních knih doktorky Kellyann Petrucci budou vaše hrnce přetékat silným vývarem z kostí – třeba hovězích. Každý týden si vyčleníte dva dny, kdy budete pít pouze čistý  vývar z kostí, a zbylé dny vynecháte mléčné výrobky, cukr, sóju a vše z mouky. Zbydou vám tedy ryby, maso, vejce, zelenina a ovoce plus dvakrát denně vývarová svačinka.

PRO: Vývar je výživný a málo kalorický. Kellyann tvrdí, že kolagen vyvařený z chrupavek kostí pomůže nejen zhubnout, ale i posílí imunitu, klouby i vyhladí pleť. Udělat vývar z kostí je navíc snadné.

PROTI: Ne každému vývar z kostí chutná. Také neexistují spolehlivé klinické studie, že je vyvařený kolagen pro tělo použitelný.

MIKROBOVÁ DIETA

S tímto dietním plánem přišel holistický doktor Raphael Kellman. Zaměřil se na miliardy mikroorganismů, které žijí v našich střevech. Vyzkoumal, jak jejich rovnováha souvisí s hubnutím a tím, kolik máme energie. Během prvních tří týdnů jeho plánu doporučuje omezit na minimum jídla, která obsahují nepříznivé bakterie – mléko, pečivo, lepek, cukr a éčková jídla. V míře co největší zařadit fermentované potraviny – kimči (korejská tradiční kvašená zelenina) či kysané zelí. Skvělé pro dobré bakterie jsou i česnek, cibule, rajčata, křen, pórek, mrkev a chřest.

PRO: Když omezíte to, co je doporučeno, určitě zhubnete, navíc dieta není striktní – má se dodržovat aspoň na sedmdesát procent.

PROTI: Střevní mikroflóra je možná více ovlivňována jinými faktory než tím, co nám projde ústy.

BULLETPROOF DIETA

Dietolog Dave Asprey se při sestavování této diety inspiroval v Tibetu. Tam vypozoroval, že místní dávají do čaje a kávy jačí máslo. Jeho patentovaný drink Bulletproof Coffee je kvalitní káva s kokosovým olejem a s máslem krav, které se pásly na zelené trávě (jen takové má podle mnoha studií pro tělo a mozek cenné látky). Hlavní je získat 50 až 60 procent denní výživy ze zdravých tuků, 20 procent proteiny z biomasa či bio seafoodu a vlákninu a vitaminy z ovoce a zeleniny.

PRO: Asprey tvrdí, že nebudete mít potřebu přejídat se a něco tláskat, takže zhubnete a vaše mysl bude jasná.

PROTI: Máte-li lehkou fobii z tuku, bude pro vás taková tuková bomba psychicky nepřijatelná. Pro mnohé metabolické typy je nestravitelná i fyzicky. 

Autor: Harper's Bazaar
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas