Rozkódujte svoje chutě!

Všichni je známe – neovladatelné chutě na něco sladkého, slaného či smaženého. Na vině však nemusí být jen velký apetit a mlsný jazyk. Mnohdy jde o volání těla po látkách, které mu skutečně chybí.

Ať je to velký hrnek černé kávy, tabulka mléčné čokolády či voňavá a křupavá pizza, vždycky máte pocit, že dokud svoje chutě rychle neuspokojíte, váš mozek nebude moci myslet na nic jiného. Sotva si ale svou lahůdku dopřejete, přicházejí výčitky svědomí, že jste svým nutkáním opět podlehli. Trápíte se ale zcela zbytečně. Vaše chutě jsou častokrát jen zprávou, kterou vám chce tělo něco říct. Nesnažte se ji proto pokaždé jen tak umlčet a ‚zaplácnout‘ další kalorickou bombou, která nabourá váš dietní plán. Co tedy skutečně znamenají mučivé chutě, s nimiž neustále tolik bojujeme

Když máte chuť na: SLADKÉ

➤ Potřebujete: železo, hořčík, chrom a sacharidy

Při mučících chutích na sladké s vámi mává nízká hladina krevního cukru, tu sice sladké laskominky dokážou rychle zvednout, ale účinek bývá jen velmi krátkodobý. Není proto divu, když pak během dne ujídáte jednu přeslazenou tyčinku za druhou. Klesající hladinu cukru v krvi často doprovází také náladovost, podrážděné chování nebo únava. Při příštím záchvatu na koblihu nebo vdolek si raději dopřejte celozrnné pečivo. Je zdrojem zdravých sacharidů, které vám chybí.

Dalším účinným šidítkem může být ovoce. Tělo si z těchto potravin bude brát energii postupně a nebude vás obtěžovat náhlými záchvaty chutí na potraviny plné rafinovaného cukru. Do svého jídelníčku byste měli pravidelně zařadit také chrom, ten získáte díky brokolici nebo luštěninám. Čokoláda je dietní hřích a její nutkavá potřeba může být spojena s psychikou. Ta je z velké části závislá na serotoninu neboli hormonu štěstí a je to právě čokoláda, jež ho dokáže částečně zastoupit. Navíc obsahuje hořčík. Doplňte ho raději listovou zeleninou, ořechy či sójou. V případě nouze můžete sáhnout rovněž po umělých vitaminových doplňcích.

DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas