6. března 2016

Okno číslo 3: kdo jsem já?

Pokaždé, když se ocitnete tváří v tvář šéfovi nebo na nedělním obědě u rodičů svého přítele, nedokážete si pomalu vzpomenout ani na to, kde bydlíte.
Příčina selhání: Ve stresu váš mozek myslí na jediné – jak před nepřítelem prchnout do bezpečí. Vaše povýšení a skvělá reputace u potenciální tchyně jsou mu v tu chvíli naprosto ukradené.
Rozjasňovač paměti: Než vkročíte k šéfovi, uložte si v paměti všechny body, které mu chcete sdělit, jako součást nějakého příběhu nebo cesty. Fantazie vám pomůže vzpomenout si.

Okno číslo 4: co bylo v noci?

Vypila jste pár skleniček s přáteli, ale to je taky jediné, co vám utkvělo v paměti.
Příčina selhání: Abyste si události pamatovala, musí je mozek zpracovat, což je vzhledem k faktu, že teď zoufale hledáte acylpyrin, docela problém. Navíc vaše paměť automaticky vytěsňuje zážitky, na něž byste nemusela být zrovna hrdá.
Rozjasňovač paměti: Do baru, ve kterém jste včera tak usilovně slavila, si skočte odpoledne na kávu. Vaše paměť neprodleně povstane z mrtvých.

Běžte paměti naproti – nastartujte pamatováka

Využívejte fantazii. Pokud si chcete zapamatovat víc úkonů najednou, představte si ulici, v níž bydlíte, a jednotlivé úkoly v ní rozmístěte v podobě laviček, odpadkových košů a kandelábrů. Během dne je postupně sbírejte.

Nemůžete si vzpomenout na jméno? Zopakujte si abecedu a u každého písmene se chvíli zastavte. Hledané slovo vám samo naskočí.

PIN si zapamatujete, když si k němu vymyslíte říkadlo. Třeba 3569 si uložte jako „tři kapři plavou Berounkou“. Počet písmen v každém slově je váš PIN.