Pravda o dietách: Co funguje, ale co ne?

Kokosový olej, potraviny bez cukru, březová voda nebo máslo do kafe? Vážně vás všechny tyhle triky udělají štíhlejší, nebo to jsou jen další nesmysly? Realitu odhalovala Michaela Klevisová.

Tuková dieta

Můžete ji znát taky pod starším názvem Atkinsova dieta. Neznamená to ale, že byste se při ní měla ládovat výhradně jídly, ze kterých kape omastek. Podstatné je, že tuky z jídelníčku nevyřazujete. Musíte ale zapomenout na sacharidy.

Jak to funguje: Tuk se pomalu tráví, takže po jídle zůstanete dlouho sytá a zvládnete projít kolem cukrárny, aniž byste bojovala s neodolatelnou chutí vtrhnout dovnitř a vyplenit ji.

Nevýhody: Zpočátku vám může připadat fajn, že můžete mlsat třeba šlehačku. Jenže zákonitě vám sacharidy, na které jste  zvyklá, začnou chybět.

Verdikt: Je těžké dodržovat jakýkoli stravovací plán, který dlouhodobě zapovídá jeden ze základních stavebních kamenů jídelníčku, proto byste to neměla přehánět. „Tato dieta má mnohá úskalí i zdravotní rizika, mimo jiné i jojo efekt,“ varuje nutriční poradkyně a food blogerka Irena Markovich, bohemianfoodie.com, a dodává: „Zdravé sacharidy jako luštěniny, celozrnné pšeničné, špaldové či žitné pečivo, hnědá rýže nebo batáty jsou pro správné fungování organismu nezbytné. Stabilizují náladu a zlepšují paměť, obsahují vlákninu, dodávají energii a podílejí se na obnově svalového vlákna.“

Autor: Cosmopolitan
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas