25. února 2016

6. Brokolice

Je bohatá na vitamin A a vápník. Ideálně ji konzumujte lehce spařenou ve vodě nebo páře. Tak si zachová všechny důležité látky. Můžete z ní připravit polévku, přílohu, zapékat ji s další zeleninou nebo udělat třeba pomazánku.

Vyzkoušejte dobroty ze super zdravé zeleniny

7. Růžičková kapusta

Má neskutečné množství vitaminů a minerálů. Spolu s brokolicí patří mezi zeleninu, jež pomáhá chránit před rakovinou a snižuje hladinu cholesterolu. Skvělá je do polévek, jako příloha k masu nebo zapečená s další zeleninou.

8. Fenykl

Fenykl má svěží chuť lékořice, která pomáhá omezit chuť na sladké. Hodí se do polévek a salátů.

Znáte zeštihlující účinky fenyklu?

9. Cibule

Obsahuje chrom, který pomáhá buňkám reagovat na inzulin, čímž stabilizuje hladinu glukózy v krvi. Vyzkoušejte cibulačku nebo ji přidejte do salátů.

10. Pór

Obsahuje železo a vápník, které pomáhají odbourávat břišní tuk. Skvěle chutná nasekaný k bramborám. Nebo vyzkoušejte pórkovou polévku.

Vyzoušejte pórkovou očistu těla