10 zimních potravin, na které nezapomínejte

Vaše tělo v zimě potřebuje vitaminy. Tyto jsou chutné a bohaté na vitaminy a zároveň jsou prospěšné i pro vaši linii.

1. Zelí

Je nadopované vitaminem C a skvěle uspokojí vaše chutě. Jeho výhodou je x možností úpravy. Například nastrouhejte syrové zelí, pokapejte ho olivovým olejem a dochuťte tymiánem. Superzdravý a rychlý salát plný vitaminů.

2. Mrkev

Je geniální jako mls na večer. K mrkvi si udělejte jogurtový dresing a na chipsy si ani nevzpomenete. Chcete-li z mrkve dostat ještě víc vitaminů, spařte ji v horké vodě a poté krátce orestujte na kapce olivového oleje.

3. Pastinák

Je často zaměňován za petržel. Zkuste jej upravit stejně jako mrkev. Nebo vyzkoušejte zapečený pastinák s bylinkami. Spařte jej v horké vodě a vyskládejte do zapékací misky, posypte bylinkami a light sýrem. Nechte pár minut zapéct a skvělé jídlo je na světě. Můžete jej také využít jako přílohu místo brambor.

4. Celer

Je znám jako afrodiziakum, ale svým vzhledem vás moc neláká. Pod jeho nevábně vypadajícím zevnějškem se skrývá bohatství plné vitaminů. Zkuste jej přidat do bramborové kaše. Nastrouhejte jej do salátu nebo jej zapečte podobně jako patinák.

Pečený celer se sýrem a jablky

5. Máslová dýně

Dýně obsahuje velký podíl vlákniny. Pyré se skořicí a několika kapkami javorového sirupu je skvělý dezert. Pečená dýně v troubě má své kouzlo. Dýňová polévka je pravý zimní zázrak.

Lahodné dýňové hody

Autor: jpž e
Foto: gettyimages.com, Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas