3. ledna 2016
 | 
Foto: Shutterstock
Kdo nic nedělá, nic nepokazí. Jenže bez úsilí se ani nehubne. Přinášíme vám několik tipů a rad, jak si dávat pozor na přebytečná kila během všedních činností. 
1 / 2

Posilujte v tramvaji a ve frontě

Základem úspěchu hubnutí je zdravá životospráva, jejíž součástí je pohyb. „Při čekání ve frontě nebo jízdě v tramvaji aktivujte a povolujte ty svaly, které nejsou vidět – hýžďové a břišní,“ povzbuzuje trenérka fitness pro ženy Contours Markéta Brožová. Zároveň vysvětluje, že se vyplatí cvičit alespoň po chvilkách, zato co nejčastěji. Dělejte tedy kliky, sedy-lehy nebo poskakujte na rehabilitačním balonu během televizních reklam. Delší cvičení (30 až 60 minut) bychom si podle trenérky měli dopřát pětkrát za týden.

Jestli chcete zhubnout více než pár kilogramů, rozdělte si celý proces na malé cíle. Efektivnější je mít 15× cíl zhubnout jeden kilogram, než mít před sebou stále vidinu 15 kg.

Cvičte tak, ať u toho jste schopná mluvit

Pokud chcete hubnout, většinu času by měly tvořit aerobní aktivity jako běh, aerobik, kolo nebo kardio cvičení. Těmi pálíte tukové zásoby. Poznáte je tak, že jste při nich ještě schopní plynule mluvit. Jestliže už mluvit bez přerušování zadýcháváním neumíte, jste podle trenérky v anaerobním pásmu, v němž se zvyšuje vaše kondice.

„Osvědčenou volbou je návštěva fitness centra dvakrát týdně. Pod vedením zkušeného trenéra se protáhnete a posílíte bez rizika úrazů a vyčistíte si hlavu. Vyberte si zumbu, moderní balet, power jógu nebo třeba kruhový trénink pro ženy, zkrátka něco, co vás bude bavit,“ radí Brožová, která má zkušenosti, že lidé díky endorfinům ze cvičení začínají postupně cvičit častěji a zároveň jejich tělo postupně odmítá potraviny, které mu nesvědčí.

Nákupy plánujte dopředu

Podle odborníků je dobrým motivačním trikem, když si koupíme šaty, kalhoty nebo sukni, po které toužíme ve vysněné velikosti. Oblečení je potom dobré pověsit na viditelné místo, abychom ho měli neustále na očích pro případ, že bychom své úsilí chtěli vzdát. Nákupy jídla vyřešte seznamem, který si vytvoříte v klidu domova. Dejte si slib, že nebudete kupovat nic navíc, i kdyby to bylo v sebelepší slevě a měli byste to koupit pod záminkou pochutin jen pro návštěvy.

Podle hlavní nutriční specialistky Světa zdraví Ing. Moniky Bartolomějové je stejně tak možné redukovat pamlsky, které kupujete dětem. „Děti sladké nepotřebují, je to jen reklamní tah cukrárenských společností, které tím vydělávají,“ varuje specialistka. Podle ní se děti učí na sladké od dospělých a tohoto návyku se v dospělosti jen velmi těžko zbavují. Zvyk jíst sladkosti se velkou měrou může podílet na vzniku nadváhy či obezity, zdravotních problémů a podobně. Přitom by pro jejich budoucí život bylo jednodušší, kdybychom je odmala učili zdravým návykům.

1 / 2