Tipy, jak vydržet u cvičení déle než do půlky ledna

Začít cvičit není složité. Horší je vydržet. A co si budeme povídat, po novém roce jsou fitka plná a v únoru zejí prázdnotou. Vy však vydržíte!

Výběr

Nejdůležitější je dobrý výběr sportu. Zeptejte se sama sebe: Jsem samotářka? Baví mě týmové sporty? Mám ráda fitness centrum? Potřebuji při sportu čerstvý vzduch?
Podle svých odpovědí vyberte vhodnou aktivitu. Všichni pějí ódy na jógu a vás k smrti nudí, rozhodně se do ní nepouštějte. Možností jsou desítky. Můžete chodit do fitka, sama nebo si najmout trenéra. Můžete chodit běhat sama nebo si najít parťáka… Důležité je, aby vás sportovní aktivita bavila.

Lokalita

Další důležitý faktor je vzdálenost od vaší práce nebo bydliště. Najděte si cvičení centrum v dostupné vzdálenosti, pokud budete půl hodiny dojíždět na hodinu zumby a pak půl hodiny zpět, cesta vás časem odradí a na hodině už vás nikdo neuvidí. Obecné pravidlo zní: Sportovní centrum by nemělo být dál než 10 minut od místa, kde bydlíte nebo kde pracujete.

Začátek

Nepřepalte začátek. Hýbat se pravidelně je skvělé, ale když si na začátku naordinujete cvičení každý den a vysokou zátěž, po týdnu budete KO a vzdáte to. První týdny choďte cvičit 2x v týdnu a postupně můžete zvyšovat. Ideální bude, když se vaše sportovní aktivity budou střídat. Jednou běhat, jednou do fitka, jednou na zumbu…

Parťák

Když do cvičení jdete s parťákem, je větší pravděpodobnost, že vytrváte. Vzájemně se budete podporovat a donutíte se k častějším návštěvám.

DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas