15. prosince 2015
Měsíc je symbolem čehosi nadpřirozeného. Zářící úplněk fascinuje lidstvo od doby, kdy první lidé pohlédli na noční oblohu. 
1 / 2

Jeho pravidelný cyklus ovlivňuje příliv a odliv, páření některých druhů živočichů, ale také nás.

Spánek při úplňku

„Dnes jsem zase špatně spala, to asi bude tím úplňkem!“ tuto větu slýcháme poměrně často. Mnoho lidí se za úplňkových nocí častěji probouzí a trpí i nočními můrami. Tyto problémy se přičítají silnému měsíčnímu svitu, který opravdu může spánek narušit. Ale problémy se spánkem mají i lidé, kterým zářivý měsíc do ložnice nesvítí. Jedna teorie tvrdí, že za úplňku a novu je nejsilnější příliv a odliv. Lidské tělo je tvořeno ze 75% z vody, je tedy možné, že měsíc přitahuje i vodu, která je v nás. Jestli této teorii uvěříte, je pouze na vás. Vědci také pátrali po vlivu zářící luny na náměsíčnost (odborně somnambulismus). Přesná příčina náměsíčnosti zatím nebyla odhalena, ale bylo zjištěno, že za úplňku nedochází k vyššímu výskytu. Ale na druhou stranu lékaři vliv měsíce nevylučují.

Hubnutí při měsíčku

„Měsíční dieta“ spolehlivě funguje, když chcete shodit dvě kila za měsíc.

3 zásady měsíčního hubnutí

1. Když je Měsíc v novu a úplňku, tělo se nejlépe čistí od jedů a toxinů. Hlavně úplněk je ideální čas na změnu. Pokud zvládnete držet půst, směle do toho právě v této době. Jestliže není půst nic pro vás, připravujte si lehká jídla, ideálně ovoce a zeleninu.
2. Jakmile začne měsíc dorůstat, hlídejte energetickou hodnotu potravin. Měsíční dieta předpokládá, že právě v této době organismus nejhůře odbourává tuky, celý metabolismus se zpomaluje. Vynechejte tučná jídla, červené maso, bílé pečivo… A snažte se hýbat!
3. Ubývající měsíc znamená, že vaše snaha nepřijde vniveč. Metabolismus se zrychluje, proto si můžete dopřát i nějaký ten dietní hřích.
Při všech dietách musíte dodržovat pitný režim a sportovat. Jinak vám ani Měsíc nepomůže.

1 / 2