14. prosince 2015
Tenhle rok porušte tradici a předvánočnímu stresu věnujte nulovou energii. On vám totiž Ježíšek stejně žádná antidepresiva nepřinese…

1. Předvánoční mytí oken

Vyklánět se ven? Balancovat nad ulicí, mrznout, umokřit si ruce? Neexistuje žádný rozumný důvod, proč byste měla podnikat něco tak riskantního. A beztak se budete jednou stěhovat.

2. Návštěvy, do kterých se vám nechce

Možná nejste schopná vydržet povinné mezisváteční kafe + chlebíčky + řev televize u tetičky v obýváku. O. K. Co si s ní pro jednou smluvit rande u kašny a vytáhnout ji na procházku?

3. Strach, že přiberete

Když si v obavě, že po svátcích nedopnete džíny, budete zuřivě odpírat ňamky, které jsou tu jen jednou do roka (kapr + salát + cukroví), přistihnete se ve tři ráno, jak očesáváte čokoládu ze stromečku. Takže klid. Normálně si dejte.

4. Všechny ty akce

Před koncem roku má každý najednou pocit, že se musí vidět s lidmi, na které deset měsíců kašlal. Běžte jenom tam, kam se vám doopravdy chce, a v ušetřeném čase si svátečně užívejte. Knížka. Příroda. Výstavy.

5. Shánění přiléhavých dárků pro blízké i vzdálené

Dobře. Třem až pěti drahým vyberte individuální dárek. Pak si ale skočte na nejbližší vánoční trh, dejte si svařák a kupte patnáct balení vánočních perníčků, šňůr dřevěných korálků či domácích čokolád. A nazdar. Uvědomte si, že cokoliv nad rámec téhle aktivity vám přivodí stres a zkrátí život.

6. Nápadité pééfko

Ušetřete si čas. Každý je tak posedlý rozesíláním těch svých a mazáním došlých, že si absence vašeho pééfka ve své mailové schránce ani nevšimne.